«محمدکریم شفیعی» عصر جمعه در نشست ستاد بحران کلانشهر اراک افزود:یکشنبه و دوشنبه هفته آینده حدود 100 میلیمتر بارش در اراک پیش بینی شده بنابراین همه امکانات برای جلوگیری از هرگونه خسارت احتمالی باید با برنامه ریزی مناسب بسیج شود.
وی اظهار اشت: تمام مسیل ها و گذرگاه هایی که رواناب ها را در این کلانشهر هدایتگری می کند لایروبی و پاکسازی شده و برای تمامی مسیر تا تالاب میقان ایمن سازی صورت گرفته است.
شهردار اراک گفت: لابروبی رودخانه قره کهریز نیز انجام شده تا سیلاب به بحران تبدیل نشود و مسیر رود دره در گردو نیز رفع انسداد و ایمن سازی شده است.
وی اظهار داشت: سرریز سد ها و بندهای خاکی مناطق اطراف شهر ممکن است برای شهر اراک مشکل ایجاد کند که در این راستا نیز مدیریت انجام شده و همه تلاش صورت گرفته تا از آسیب احتمالی به روستاها و حواشی اراک جلوگیری شود.
شهردار اراک در ادامه گفت: سه تا چهار نقطه حادثه خیز ترافیکی در شهر وجود دارد که منجر به فوت می شود که باید مسایل فنی آن توسط شهرداری رفع شود.
شفیعی افزود: بارش های اخیر باعث آشکار شدن مشکلات تردد شده و باید به سرعت این زیرساخت ها ترمیم شود.
وی بیان کرد: سال 98 نهضت آسفالت در اراک باید انجام شود و خط کشی گرم که عمر پنج ساله دارد برای صرفه جویی در هزینه صورت می گیرد.
وی اظهارداشت: در پی بارش های شدید با مجموعه اقداماتی که در انجیرک انجام شد از بحران زیست محیطی در منطقه جلوگیری شده است.
سرپرست معاونت خدمات شهرداری اراک نیز فت: بارش های اخیر در چند نقطه شهر منجر به انسداد و مشکلاتی برای رفت و آمد در شهر شد که کار شناسی در اصلاح معبر صورت گرفته است.
«حجت الله مرادی» افزود: همواره سیلاب موجب بسته شدن مسیل ها می شود که مدیریت را با کندی مواجه می کند.
وی اظهارداشت: کانال ایجاد شده در انجیر جوابگو سیلاب احتمالی در بارش های آتی است و این کانال مسیر حرکت آب مطمئنی به سمت تالاب میقان دارد.
مرادی افزود: رودخانه بلوار شبان در اراک معروف به رودخانه خشک از نقاط تهدید است که لایروبی و پاکسازی آن انجام شده است.
وی اظهارداشت: حفر کانال در کمربندی جنوبی دبیرستان فرزانگان از جمله اقدامات برای جلوگیری از آبگرفتگی صورت گرفته است.
سرپرست معاونت خدمات شهرداری اراک گفت: ایجاد کانال سرپوشیده، اصلاح جداول، ساخت کانال انتقال آب، تسطیع و ایمن سازی پل محیط زیست، تعویض پل فلزی، لایروبی کانال، پاکسازی مغایر و جدول گذاری از جمله اقدامات خدمات شهرداری اراک برای مقابله با سیلاب آتی است.
رئیس کمیسیون نظارت شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: کمبود اعتبار را میراث فرهنگی استان، علت تخریب ناشی از بارش در خانه های تاریخی عنوان می کند که این مهم باید بررسی شود.
«پیمان رشیدی» افزود: لازم است برای حفظ آثار تاریخی از حوادث احتمالی از جمله بارش های شدید تدابیر لازم اتخاذ شود.
کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از 620 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.