«حسین بختیاری» عصر پنجشنبه در حاشیه نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان اراک در گفت و گو با ایرنا افزود: سه نشست فوق العاده ستاد بحران با حضور تمامی دستگاه های اجرایی عضو برگزار شده و هماهنگی لازم بین بخشی، تصمیم های کلیدی برای مواقع اضطرار و عبور از بحران احتمالی پیش بینی شده است.
وی توضیح داد: هواشناسی حجم بارشی قابل ملاحظه ای را از روز شنبه تا دوشنبه هفته آینده پیش بینی کرده که در این راستا تمامی امکانات سخت افزاری و نرم افزاری و مدیریت منابع انسانی در حوزه شهری و روستایی و تاسیسات برای هرگونه حوادث احتمالی در این شهرستان دیده شده است.
فرماندار اراک توضیح داد: در نشست ستاد بحران این شهرستان تمامی شهرداری ها، بخشداری و دهیاری های تابعه موظف به تشکیل ستاد داخلی، ارزیابی آخرین شرایط منطقه تحت مدیریت شده اند و در کلانشهر اراک نیز این پیش امادگی با راهبری شهردار انجام می شود.
بختیاری اظهار کرد: آب منطقه ای، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی نیز در این نشست مکلف شده اند که تمامی سدها، بندها و منابع آبی تحت پوشش خود را بازرسی مستمر داشته و اخرین اطلاعات از وضعیت ذخایر، استحکام سازه ها و سرریز و مدیریت مسیرهای هدایتگری آب را به ستاد ارایه کنند و اقدامات لازم را انجام دهند.
وی توضیح داد: نقاط حادثه خیز شناسایی شده شهرستان در 24 ساعت آتی به طور مجدد کارشناسی شده و حمایت لازم و هماهنگی برای پیشگیری از هر رخداد احتمالی صورت می گیرد.
فرماندار اراک گفت: بارش های اخیر در شب گذشته موجب سرریز حجم بالایی از آب از بند خاکی انجیرک به سمت روستای حاجی اباد شد که با تلاش 11 ساعته اعضای ستاد بحران شهرستان این روان آب که نگرانی هایی را ایجاد کرده بود به شسمت تالاب میقان هدایتگری شد.
بختیاری ادامه داد: در حواشی روستای مرادآباد اراک نیز بخشی از رودخانه به سمت مشهد میقان با عرض و عمق کمی همراه است که طی شبانه روز اخیر اقدامات لازم برای ایجاد دیواره سیل بند در دو سوی رود و اصلاح بستر رودخانه انجام شده و در صورت فعالیت موج بارشی جدید دغدغه ای وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد: همراهی گروه های زیست محیطی و مردمی در کنار ستاد مدیریت بحران اراک در عملیات شب گذشته هدایتگری آب ارزشمند است.
فرماندار اراک گفت: تمامی ماشین آلات سنگین و امکانات فنی دستگاه های اجرایی استان برای پیش آمادگی حوادث احتمالی موج جدید بارشی بسیج شده و انتظار است که مشارکت بخش خصوصی در همراه کردن امکانات و خودروهای سنگین در این شهرستان بیش از پیش باشد.
کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است که 560 هزار نفر جمعیت دارد.
6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.