«محمد کریم شفیعی» شامگاه سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: حجم و شدت بارش های اراک در 2 روز اخیر به گونه ای بود که اگر کار شناسایی مناطق آبگیر و مستعد سیلاب به درستی و با سرعت انجام نمی شد مشکلاتی ایجاد می کرد.
وی توضیح داد: در این مدت ضمن تشکیل ستاد مدیریت بهران شهری در اراک از مسیر های آبراهه، رودخانه فصلی که از میان شهر عبور می کند و آب بندهای منطقه دره گردو بازدید شد و مراقبت های جدی در هدایتگری صحیح آب و رفع انسدادها و مشکلات در مسیر عبور صورت گرفت.
شهردار کلانشهر اراک خاطرنشان کرد: سازه غیرهمسطخ شریعتی اراک در مسیر رودخانه فصلی میان شهر استقرار یافته که قالب بندی عرشه های آن در بستر رودخانه می باشد و به تازگی بتن ریزی آن تمام شده به همین خاطر در 2 روز اخیر نیروهای آتش نشانی مراقبت های جدی در این خصوص انجام دادند و زباله و خاشاک را که ممکن بود باعث تخریب پل شود پاکسازی مستمر داشتند.
شفیعی با قدردانی از تمامی کارکنان شهرداری در روزهای اخیر، اظهار داشت: حجم و شدت بارش های 2 روز اخیر در سال های اخیر کم سابقه بوده و بسیج نیروهای شهرداری اراک موجب شد که با کمترین مشکل از این بحران عبور شود.
وی ادامه داد: با آغاز بارش سنگین برف در روز جاری نیز نیروهای فضای سبز با مشارکت مردم کار تکاندن برف از درختان را انجام داده و اجازه ندادند که به سرمایه های طبیعی و فضای سبز آسیب وارد شود.
شهردار کلانشهر اراک توضیح داد: نیروهای شهرداری و تجهیزات و ماشین آلات فنی این نهاد در مسیر هدایت آبراهه رودخانه فصلی اراک به سمت داود آباد که با آبگرفتگی همراه شده بود به کمک فرمانداری شتافتند و مشکلات این بخش را در کمترین زمان ممکن ساماندهی کردند.
شفیعی خاطرنشان کرد: با توجه به دمای هوا نیروهای برفروب شهری در پاکسازی معابر از نمک پاشی که موجب آلودگی آب های سطحی و آسیب به فضای سبز می شود خودداری کرده و در نقاط مشکل دار تنها از ماسه استفاده کردند.
وی عنوان کرد: همراهی مردمی در مدیریت آبگرفتگی سرمایه بزرگی است و شهرداری اراک از همراهی شهروندان دلسوز و خوش فکر در راهبری امور شهری استقبال می کند.
شهردار کلانشهر اراک ادامه داد: عصر امروز نیز در کنارگذر شهر به دلیل مشکل فنی برای یک خودروی سنگین راه برای ساعتی مسدود شد که با کمک پلیس راهور در کوتاه ترین زمان ممکن این وسیله نقلیه به حاشیه راه منتقل شده و آمد و شد از سرگرفته شد.
شفیعی یادآور شد: اقدامات برنامه ای، جدیت در تکالیف واگذار شده و همبستگی و همراهی موثر دستگاه های مسئول و مردم کلید موفقیت در مدیریت بارش های شدید بود که امید است به عنوان الگویی در تمامی حوادث احتمالی به کار گرفته شود.
کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از 620 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.
شهردار اراک پنجم فروردین ماه جاری با حضور معاون وزیر کشور به صورت رسمی کار خود را آغاز کرده است.
6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.