« محمد اسدی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 50 هزار نفر در ماه مبارک رمضان، 80 هزار نفر در محرم و صفر 30 هزار نفر در نوروز و 120 هزار نفر در سایر فصول از بقاع متبرکه شهرستان بازدید کردند.
وی ادامه داد: بسیاری از مردم و عاشقان ولایت و امامت هرساله زمان سال تحویل ترجیح می‌دهند در فضا و مکان معنوی بقاع متبرکه باشند.
رئیس اوقاف وامورخیریه خمین اظهار داشت: طرح‌ آرامش بهاری و آیین تحویل سال جدید با حضور گسترده مردم شهرستان ومسافران نوروزی هر سال در بقاع متبرکه شاخص برگزار می شود.
اسدی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری همزمان با سراسر کشور از 28 اسفند امسال تا 16 فروردین سال آینده برگزار می شود، گفت: امامزادگان ابوطالب (ع)، محمد(ع)، عبدالعلی (ع) روستای ریحان، خدیجه خاتون (ع) روستای حشمتیه و اهل بن علی (ع) روستای ورچه میزبان طرح آرامش بهاری هستند.
وی ادامه داد: برپایی خیمه های معرفت با غرفه های مشاوره مذهبی، ایستگاه نقاشی و محصولات فرهنگی ازجمله برنامه های این طرح است.
رئیس اوقاف وامورخیریه خمین افزود: پارسال سه مبلغ اعزامی و بومی برای ترویج برنامه‌ها و اهداف طرح آرامش بهاری به بقاع متبرکه این شهرستان اعزام و مسافران و زائران از فعالیت ‌های مبلغان بهره‌ مند شدند.
اسدی عنوان کرد: پیش بینی می شود امسال بیش از 40 هزار مسافر و زائر در امامزادگان این شهرستان حضور پیدا کنند و از ظرفیت معنوی این اماکن مقدس بهره مند می شوند.
شهرستان خمین با 105 هزار نفر جمعیت به عنوان زادگاه امام راحل دارای 26 امامزاده و بقاع متبرکه است.
9930/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.