سید«حسن حسینی» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: واحد های بوم گردی استان در روستاهای شهرستان های اراک، خمین، ساوه، دلیجان، شازند و نراق قرار دارند.
وی اظهار داشت: نرخ اقامت در واحدهای بوم گردی استان براساس بخشنامه سازمان میراث فرهنگی به درجه یک تا سه تقسیم بندی شده که طبق ظرفیت و تامین صبحانه محلی از 250 تا 850 هزار ریال در یک شب اقامت تعیین شده است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: بوم گردی یا اکوتوریسم شاخه ای باارزش از صنعت گردشگری است که بر جذب و اقامت گردشگر در مناطق بومی و روستایی تکیه دارد.
حسینی افزود: مسافران نوروزی علاقه مند به حضور در این اقامتگاه ها در خانه های قدیمی به دور از فضای شهری، از غذاهای سنتی و یا آیین های بومی، محلی و مذهبی و فضای آرام روستا بهره می گیرند.
وی اظهار داشت: میراث فرهنگی استان مرکزی برای تبدیل 36 واحد روستایی به بوم گردی موافقت اولیه را اعلام و 24 درخواست ساخت بوم گردی در استان اعلام وصول شده است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: 10 واحد بوم گردی سال آتی در روستاهای استان به بهره برداری می رسد.
حسینی افزود: 31 اقامتگاه بوم گردی در کمیته برنامه ریزی اقامتگاه های بوم گردی استان مصوب شده که 6 مورد از آن ها در محلات، هزواره، انجدان، تفرش مجوز فعالیت گرفته اند و بقیه درحال اخذ مجوز فعالیت هستند.
وی اظهار داشت: پرداخت یک میلیارد ریال تسهیلات با نرخ سود چهاردرصد از صندوق کارآفرینی امید با بازپرداخت پنج ساله به متقاضیان ایجاد اقامتگاه بوم گردی از جمله مشوق ها و همکاری مجموعه میراث فرهنگی با متقاضیان برای توسعه این بخش گردشگری در استان است.
وی ادامه داد: این میزان تسهیلات با نظر کارشناسی به منظور مرمت، بازسازی، تعمیر و تجهیز اقامتگاه های بوم گردی به متقاضیان پرداخت می شود.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: با توجه به اینکه اقامتگاه های بوم گردی در استان مرکزی 2 سال اخیر فعالیت خود را آغاز کرده است پیش بینی می شود جذب گردشگر در این مراکز چشمگیر باشد.
حسینی افزود: ایجاد اقامتگاه های بوم گردی و اشتغال پایدار در طرح های ضربتی از شاخص های برنامه ششم توسعه است و در استان مرکزی در مرحله اول در روستای آهو و هزاوه با اختصاص چهار میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار پیشبرد برنامه بومگردی کلید خورده است.
استان مرکزی با 12 شهرستان و یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت در قلب ایران قرار دارد.
بیش از 2 هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که 873 اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.