به گزارش ایرنا، 'بهروز اکرمی' روز چهار شنبه در شورای مشارکت های مردمی بهزیستی استان مرکزی افزود: باید برای تحت پوشش بردن این درصد از جامعه سالمندان استان، تصمیمی اتخاذ شود.
وی اظهارداشت: قشر سالمند به سبب شرایط سنی به مراقبت های بهداشتی نیاز دارد که فقدان پوشش بیمه باعث می شود از خدمات بهداشتی محروم باشند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان مرکزی گفت: احترام به سالمندان در فرهنگ اسلامی ما مورد تاکید است و این مهم باید به نسل جوان گوشزد شود.
اکرمی افزود: تحرک پذیری یکی از راه های سلامت است که امکان فعالیت ورزشی باید برای سالمندان فراهم باشد.
وی اظهارداشت: سالمندان خواهان تکریم و توجه هستند و برای این مهم فعالیت های فرهنگی ضروری است.
وی تصریح کرد: باید ۱۰ بوستان برای فعالیت ورزشی سالمندان در نظر گرفته شود تا جوانان با مشاهده ورزش سالمندان در بوستان ها به انجام تحرک تشویق شوند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان مرکزی گفت: این استان با ۱۱درصد جمعیت سالمند باید برنامه منسجم ویژه ای برای این طیف جامعه داشته باشد.
اکرمی افزود: برای سلامت جسمی و روانی سالمندان برنامه عملیاتی لازم است تا در دوران کهنسالی جمعیت سالمند، دوران خوبی را بگذراند.
وی اظهارداشت: باید از نهادهای مدنی فعال در حوزه سالمندان استفاده کرد زیرا آنان در ارایه خدمات از بخش دولتی بهتر کار می کنند.
وی تاکید کرد: نماینده صندوق بازنشستگی در نشست شورای مشارکت سالمندان استان حضور داشته باشند تا تصمیمات براساس ظرفیت استان بهتر محقق شود.
استان مرکزی 12 شهرستان، 33 شهر، 23 بخش و 795 روستای دارای دهیاری دارد.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.