«سعید کلهر» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این مشاغل در زمینه تولید نهال مثمر و غیر مثمر، عمران و ساختمان، انجام طرح های شهری، دامپروری، صنایع دستی، تولید مبلمان شهری، تولید فنس، تراشکاری، صنایع فلزی و خیاطی بوده است.
وی ادامه داد: با فعالیت این افراد در زمینه های مختلف عمرانی و اقتصادی برای 20 درصد زندانیان استان مرکزی بدون حمایت های بخش دولتی و خصوصی به صورت مستقیم اشتغالزایی شده است.
مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان مرکزی کمترین و بیشترین دستمزد پرداخت شده توسط این بنیاد در سال جاری را 2 تا 18 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: 20 میلیون ریال از ابتدای سال جاری تا کنون به عنوان حقوق و دستمزد به زندانیان این استان پرداخت شده است.
وی با یادآوری فعالیت 300 نفر بافنده فرش دستبافت در زندان های استان گفت: 100 دستگاه دار قالی در بنیاد تعاون زندانیان استان فعال است و سالانه یکهزار متر فرش در این نهاد تولید می شود.
کلهر افزود: افزایش 2 برابری تولید فرش دستبافت، توسعه دامداری 100 راسی بنیاد زندانیان استان مرکزی، توسعه 50 هکتاری باغ پسته زرندیه، افزایش تولید نهال در نهالستان استان مرکزی از یک میلیون اصله به 2 میلیون اصله نهال در سال، بهره گیری از نیروهای نخبه و کارآفرین استان در کارگاه های زندان، ایجاد نمایشگاه دایمی فرش در اراک و شرکت در نمایشگاه های استان از برنامه های این بنیاد در سال آتی است.
وی یادآور شد: 100 تن محصول گندم و جو از ابتدای سال جاری تا کنون در بنیاد زندانیان استان مرکزی، یک میلیون اصله نهال، 500 تن علوفه، ساخت سالن ورزشی شهید حججی در شهرک ولیعصر اراک، آغاز عملیات اجرایی سالن ورزشی یک هزار نفری شهرداری شازند، بهره برداری از سالن مجتمع رفاهی و اسکان مددجویان ساوه، بهره برداری از سکوی آبگیری راه آهن اراک و تجهیز محوطه علوم پزشکی استان قم از جمله اقدام های این بنیاد در سال جاری بوده است.
مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان مرکزی گفت: هفت میلیارد ریال امسال توسط این بنیاد به انجمن حمایت از زندانیان برای عیدی شب عید پرداخت شده و 16 نفر از مددجویان زندان های استان توسط این بنیاد آزاد شده است.
استان مرکزی با 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.