به گزارش ایرنا«ابوالفضل شالی بگ» عصر شنبه در صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک، افزود: طرح برف روبی و شن پاشی معابر و خیابان های این شهر با هدف ایجاد شرایط مطلوب برای عبور و مرور مردم از لحظه آغاز بارش برف در این شهر آغاز شد.
وی ادامه داد: 300 نیروی انسانی به همراه 15 ماشین برف روب از عصر روز جمعه تا ظهر امروز در خیابان ها و میادین اصلی و فرعی کلانشهر اراک فعالیت می کردند.
سرپرست شهرداری کلانشهر اراک بیان کرد: علاوه بر نمک پاشی و شن پاشی در معبر کلانشهر اراک پنج دستگاه نمک پاش و برف روب نیز نیز در کمربندی های اراک فعالیت می کردند.
شالی بگ اظهار داشت: 20 نفر از شهرداری های مناطق و یکصد نفر از سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری کلانهشر اراک به همراه 24 دستگاه ماشین برف روب دستی به بازگشایی معابر این کلانشهر اقدام کردند.
وی افزود: در مجموع پنج دستگاه گردیدر، هفت دستگاه لودر، 15 دستگاه کامیون، پنج دستگاه کامیون برف روب و پنج دستگاه کامیون نمک پاش در عملیات برف روبی شب گذشته در کلانشهر اراک به کار گرفته شد.
سرپرست شهرداری کلانشهر اراک بیان کرد: با توجه به اینکه تجهیزات این دستگاه خدماتی به مراتب کمتر از محله ها وخیابان های شهر اراک است در عملیات خدمات رسانی و برف روبی وقفه ایجاد می شد اما کارکنان شهرداری اراک تمام تلاش خود را برای برف روبی به هنگام برای جلوگیری از بروز حوادث به کار گرفتند.
شالی بگ اظهار داشت: برف روبی از مناطق پرتردد و شلوغ آغاز شد واقشار مختلف مردم نیز در این عملیات کمک شایانی به نیروهای شهرداری کردند.
وی ادامه داد: سازمان های مردم نهاد نیز در یک پویش خودجوش و مردمی با کمترین تجهیزات به تکاندن برف درختان برای جلوگیری از شکستن شاخه ها پرداختند.
سرپرست شهرداری کلانشهر اراک افزود: منابع پرداخت حقوق یک هزار و 600 پرسنل رسمی و قراردادی شهرداری کلانشهر اراک تامین شده و پرداخت می شود.
شالی بگ در خصوص رنگ آمیزی بلوارها و خیابان های کلانشهر اراک در آستانه نوروز نیز گفت: رنگ مورد نیاز این عملیات خریداری شده و تعدادی نیرو نیز از سازمان زندان های استان مرکزی جذب شده و بعد از مساعد شدن شرایط آب و هوایی، این عملیات آغاز می شود.
رئیس شورای اسلامی کلان شهر اراک نیز گفت: برخی افراد عملکرد این نهاد را با انتقادهای خود زیر سوال برده اند در صورتی که عملکرد شورا از همه جوانب مثبت و قابل دفاع است.
«کاوه فلک افلاکی» افزود: اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک انتقادات سازنده همراه با ارائه نظرات کارشناسی را به خوبی می پذیرند اما اینکه بخواهند با انتقادات خود عملکرد این نهاد مردمی را زیر سوال ببرند، پذیرفتنی نیست.
وی بیان کرد: مناسب سازی معابر برای استفاده معلولان باید در دستور کار شهرداری اراک قرار گیرد و به خصوص ایستگاه های اتوبوس باید برای استفاده معلولان مناسب سازی شود.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی کلان شهر کلانشهر اراک گفت: اعضای این شورا در 2 سال گذشته فارغ از هر گونه جناح گیری و سوگیری سیاسی، در راستای تعالی و ارتقای کیفیت زندگی شهری در اراک گام برداشته اند.
« طوفان محمدی» افزود: در این شرایط بحرانی و پرفشار، اعضای ‌شورای اسلامی کلانشهر اراک با نقدهای جهت دار، مغرضانه و گاهی مبتنی با منافع شخصی افراد روبرو شده اند به احترام رای مردم و عهد خود با جامعه به تلاش خود ادامه داده اند.
وی افزود: بی شک آنچه اعضای شورا را از ضعف ها و کاستی ها مطلع می سازد، نقد عملکرد توسط مردم است، اما معدود افرادی که با تخریب هدفمند و ایجاد موج روانی یا انتشار اطلاعات ناقص و بدون نگاه کارشناسانه چوب لای چرخ شورا می گذارند تا شاید با این اقدام شورای اسلامی شهر اراک را از مسیر خارج نمایند.
محمدی با اشاره به مطلب منتشر شده در خصوص توسعه فضای سبز در منطقه سیبک اراک گفت: درختکاری محدوده موسوم به گردنه سیبک در یک اقدام یک شبه بدون نگاه کارشناسانه و مبتنی بر نظر شخصی شهردار وقت و بدون سنجش چگونگی تامین منابع آب آن صورت پذیرفت.
وی عنوان کرد: متخصصان محیط زیست به خوبی می دانند که ایجاد اکو سیستم های مصنوعی در مناطقی که از ظرفیت حفظ و دوام طبیعی یک اکوسیستم برخوردار نیستند نابودی آن اکوسیستم یا صرف هزینه های گزاف برای حفظ را به دنبال دارد و این مهم نه تنها در راستای ارتقای سطح پایداری نیست بلکه در نقطه مقابل آن است.
رئیس کمیسیون خدمات شهری با بیان اینکه منطقه مذکور به هیچ عنوان از منابع آب لازم برای درختکاری برخوردار نبوده است افزود: لازم بود پیش از درختکاری درخصوص نحوه تامین آب آن چاره اندیشی می شد.
محمدی ادامه داد: آبیاری با تانکر نیز یک اقدام موقت است چرا که در بلند مدت نه اقتصادی است و نه می تواند حجم آب مورد نیاز را تامین نماید.
وی افزود: با توجه به کاهش شدید سطح آب های زیرزمینی در دشت اراک این امر خود در راستای فشار بیشتر بر سفره های آب و برداشت های غیرکارشناسی است.
رئیس کمیسیون خدمات شهری بیان کرد: نشست های متعددی با نمایندگان حفاظت محیط زیست استان برگزار شده که بر این اساس اراک هم مانند سایر شهرها از پساب فاضلاب برای آبیاری کمربند سبز ایجاد شده استفاده کند و این چالش یک بار برای همیشه مرتفع شود.
کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از 620 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.