«وحید امیری هزاوه» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طراحی این دستگاه 6 ماه به طول انجامید و برای ساخت یک میلیارد و 200 میلیون ریال هزینه شد.
وی اظهار داشت: پارک علم و فناوری استان مرکزی 700 میلیون ریال تسهیلات بانکی برای ساخت این دستگاه تخصیص داد.
این طراح و پژوهشگر گفت: این دستگاه نمونه خارجی ندارد و ویژگی برتر آن در نداشتن دخالت اپراتور و انجام تمام مراحل شست و شو به صورت هوشمند است و حتی پاشش مواد شوینده نیزبا توجه به جنس فرش هوشمند انجام می گیرد.
امیری هزاوه افزود: دستگاه تمام اتوماتیک هوشمند قالیشویی در مجموعه اختراعات ایران به ثبت رسید و اکنون در حال تبلیغات برای تجاری سازی هستیم.
وی ادامه داد: اکنون 2 سفارش تولید نهایی شده و برنامه ریزی برای تحویل به موقع مشتریان در دستور کار است.
عضو پارک علم و فناوری استان مرکزی گفت: نمونه و دستگاه های شست و شوی فرش در کشور مختلف است که نحوه کار آن ها با همکاری اپراتور انجام می شود و برتری این دستگاه استفاده از نرم افزار هوشمند برای نظافت فرش بدون حضور نیروی انسانی است.
پارک علم و فناوری استان مرکزی در شهریور ماه سال 1381 بر اساس مصوبه شورای عالی گسترش آموزش عالی، شروع به فعالیت کرده است و در دی ماه 1382 نیز اولین مرکز رشد واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان، فعالیت اجرایی خود را آغاز کرد.
شمار شرکت های دانش بنیان استان مرکزی در دولت تدبیر و امید از سه به 76 شرکت رسیده است که این مهم گامی عملی در بهبود مناسبات اقتصادی و تقویت دانشگاه و تولید استان محسوب می شود.
استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنعت کشور بیش از سه هزار واحد صنعتی و تولیدی دارد.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.