قربان میرزایی دوشنبه شب در حاشیه گشایش بیستمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی مشهد در جمع خبرنگاران افزود: در نتیجه افزایش نرخ ارز طی ماه های گذشته، قیمت تمام شده لوازم خانگی افزایش یافت و باعث افزایش 150 درصد نرخ آنها شد.
وی اظهار داشت: بهتر است دولت تدبیری بیاندیشد که قیمت مواد اولیه برای تولید لوازم خانگی در کشور کاهش یابد تا منجر به کاهش قیمت تمام شده گردد.
وی گفت: برای کمک به مردم و کاهش قیمت لوازم خانگی در نظر است جشنواره فروش در روزهای پایانی امسال در مشهد برگزار شود تا لوازم خانگی با قیمت کمتر به مردم عرضه شود.
میرزایی افزود: امسال به نام 'حمایت از کالای ایرانی' نامگذاری شده و این مهم تکلیف ما را در قبال تولید کنندگان سنگین تر می کند زیرا برندهای لوازم خانگی که در خراسان رضوی و ایران تولید می شود از نظر کیفیت بسیار مرغوبیت داشته و قابل رقابت با برندهای معتبر جهانی هستند.
وی ادامه داد: در شرایط کنونی که فشارهای اقتصادی و تحریم ها بر کشور تحمیل شده است، تولیدکنندگان در تامین مواد اولیه، ثبت سفارش برای واردات مواد اولیه و همچنین عرضه کالا با مشکل مواجه هستند و دولت کاملا شرایط آنها را درک می کند.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: دولت خود را موظف می داند از تولیدکنندگان داخلی حمایت کند لذا در حد توان سعی می کند از واردات کالاهایی که در داخل ایران تولید می شود، جلوگیری کند.
وی افزود: در شرایط کنونی بدهی های معوق بانکی، بیمه تولیدکنندگان و افزایش هزینه های تولید شرایط را برای تولید کنندگان دشوار کرده است و کارگروه 'تسهیل و رفع موانع تولید' در استانها با اختیاراتی که دارد، در تلاش است مشکلات آنها را رفع کند.
بیستمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی، هفدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم صوتی و تصویری و هشتمین نمایشگاه تخصصی فرش ماشینی و موکت تا 28 دی ماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد دایر است.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.