به گزارش ایرنا، سید «علی آقازاده» عصر سه شنبه در جریان بازدید از بیمارستان فوق تخصصی سینا اراک، افزود: گردشگران سلامت از کشورهای کویت، بحرین، قطر، عراق، افغانستان، تاجیکستان و ترکمنستان با هدف بهره مندی از خدمات درمانی به ایران سفر می کنند واستان مرکزی و به خصوص شهرستان اراک باید سهم خود را از این فرصت به درستی تعریف کند.
وی ادامه داد: مرکز فوق تخصصی درمانی سینا اراک از بیمارستان های پیشرفته با کلیه امکانات و تجهیزات به روز است و باید با معرفی ظرفیت های این بیمارستان خصوصی در سطح ملی نسبت به جذب گردشگران سلامت اقدام شود.
استاندار مرکزی اظهار داشت: در این بیمارستان 164 تختخوابه 120 تخت فعال است و 50 درصد تخت های موجود استفاده می‌شود و این نشان می دهد که 60 تخت های بستری این بیمارستان آماده خدمات رسانی به بیماران خارج از استان و کشور است.
آقازاده بیان کرد: از مجموع 6 میلیون گردشگر که وارد کشور می‌شوند حدود 15 درصد گردشگر سلامت هستند که استان های تهران و فارس از این رهگذر درآمدهای کلانی به دست آورده اند.
وی گفت: بیمارستان سینا مطالبات زیادی از بیمه های مختلف استان دارد که می طلبد در روزهای پایانی سال بیمه‌ها در خصوص تسویه مطالبات بیمارستان بیشتر تلاش کنند.
رئیس بیمارستان فوق تخصصی سینا نیز گفت: این مرکز درمانی 240 میلیارد ریال از بیمه‌ها طلب دارد که 70 میلیارد ریال مربوط تامین اجتماعی، 303 میلیارد ریال مربوط به بیمه خدمات در مانی 58 میلیار ریال بیمه آتیه ساز 25 میلیارد ریال بیمه دی و بقیه از سایر بیمه‌ها است.
دکتر «مرتضی صدیقی» افزود: در نشست با استاندار مرکزی مصوب شد که بیمه های دی ،خدمات درمانی و تامین اجتماعی تا پایان سال حداقل 40 میلیارد ریال از معوقات بیمارستان سینا را پرداخت کنند.
وی اضافه کرد: با وجود اینکه بیمارستان فوق تخصصی سینا از به روز ترین تجهیزات پزشکی کشور برخوردار است، شرکت های بیمه شمار قابل توجهی از خدمات درمانی را پوشش نمی دهند که این مهم باعث محروم شدن مردم استان و اراک از این خدمات شده است.
رئیس بیمارستان فوق تخصصی سینا بیان کرد: امکان ارایه خدمات رادیوتراپی و شیمی درمانی در این بیمارستان وجود دارد که در صورت حمایت بیمه ها، شهروندان می توانند از آن ها استفاده کنند.
دکتر صدیقی بیان کرد: رادیوتراپی و شیمی درمانی اولین بار در استان مرکزی در سطح واحد درمان خصوصی راه اندازی شده که این دستگاه از نظر پیشرفته بودن در جایگاه دوم کشور است و از 22 اسفند ماه جاری سازمان انرژی اتمی اجازه راه‌اندازی این دستگاه را می‌دهد.
وی گفت: بیمارستان سینا تنها بیمارستان در استان مرکزی است که مجوز گردشگری سلامت را دریافت کرده و برنامه ریزی شده از کشورهای عمان، عراق، افعانستان تعداد قابل توجهی بیمار در قالب گردشگری سلامت پذیرش شود.
رئیس بیمارستان فوق تخصصی سینا گفت: این مرکز درمانی فوق تخصصی دارای 13 اتاق عمل است که 11 اتاق عمل آن درحال حاضر راه اندازی شده و با مجهزترین امکانات تخصصی و پیشرفته ترین سیستم تهویه در ایران (لامینارفلو) فعالیت دارد.
دکتر صدیقی توضیح داد: بیمارستان خصوصی سینا 14 تخت آی سی یو، 10 تخت سی سی یو ،هشت تخت ویژه(VIP) ، 10 تخت پست سی سی یو دارد و سیستم تهویه CSR به عنوان پیشرفته ترین سیستم در بیمارستان های غرب کشور است.
وی بیان کرد: این بیمارستان فوق تخصصی خصوصی دارای مرکز درمان ناباروری، جراحی مغز و قلب، رادیولوژی، انژیوگرافی، ام آر آی، سی تی اسکن، آندسوکوپی و کلونسکوپی در حین بیهوشی و سایر خدمات تشخیصی ودرمانی است.
استان مرکزی با یک میلیون و 99هزار نفر جمعیت و 12 شهرستان دارای 20 بیمارستان فعال با یکهزار و 945 تخت مصوب و 750 تخت فعال در قالب 85 بخش درمانی است.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.