«امیرحجت نوروزی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یارانه درمان به هر بیمار اوتیمی تحت پوشش 6 میلیون 400 هزار ریال است و یک میلیون 610 هزار ریال مستمری هرماه به بیماران اوتیسم پرداخت می شود.
وی اظهار داشت: ارایه خدمات به بیماران اوتیسمی در مراکز نگهداری روزانه توسط 15 نیرو متخصص و به صورت روزانه از ساعت 8 تا 14 و 30 دقیقه است.
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: کاردرمانی، گفتار درمانی و آموزش خانواده، گروه درمانی، بازی درمانی و روش های تحلیل رفتار کاربردی از جمله خدماتی است که به بیماران اوتیسمی و خانواده آنان ارایه می شود.
نوروزی افزود: ارایه آموزش ها به بیماران اوتیسمی منجر می شود تا این افراد به مدارس عادی، استثنایی و مراکز حرفه آموزی معرفی شوند.
وی اظهارداشت: 13 فروردین روز جهانی آگاه سازی اوتیسم نامگذاری شده و سازمان بهزیستی برای شناسایی افراد مبتلا، سامانه ای را طراحی کرده و با نظارت والدین، کودکان با ورود به این سامانه و پاسخ دادن به 10 سوال، غربالگری می شوند.
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: کوچکترین بیماری ها تا اختلالات حاد بار اضافی در حوزه سلامت و اجتماعی به همراه دارد و اختلال اوتیسم نیز دارای پیچیدگی خاص است که نگرانی های حاصل از این پیچیدگی دلیل اصلی اجرای طرح غربالگری است.
نوروزی افزود: علل و دلایل متفاوتی را در خصوص ابتلا به اوتیسم اعلام می شود که هیچ کدام قابل استناد نیست چراکه از والدین سالم، فرزندان مبتلا به اوتیسم متولد می شود که این امر تعیین علل اصلی را با مشکل مواجه کرده است.
65 هزار توانجو در استان مرکزی از خدمات بهزیستی استفاده می کنند.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.