رئیس بهزیستی خمین در گفت و گو با ایرنا گفت: پویش پیشگیری از مصرف ماده مخدر گل با رویکرد سلامت نگر و کاهش تقاضا در این شهرستان آغاز به کار کرد.
« اسماعیل خانجانی» افزود: این طرح به مدت یک هفته سه روز با حضور 6 کارشناس توانمند در زمینه اعتیاد در نقاط مختلف شهرستان از جمله مناطق حاشیه ای و آسیب پذیر، مراکز عمومی، مدارس و دانشگاه ها اجرا می شود.
وی هدف از اجرای این طرح را افزایش سطح آگاهی اقشار جامعه، ایجاد حساسیت نسبت به ماده گل، اجتماعی کردن مبارزه با موادمخدر، استفاده از ظرفیت فضای مجازی، افزایش سرمایه اجتماعی و اطلاع رسانی دقیق و یکپارچه در خصوص ماده مخدر گل بیان کرد.
رئیس بهزیستی خمین گفت: بیش از 50 برنامه آموزشی و فرهنگی همچون نمایشگاه عکس، اجرای برنامه های خیابانی توسط مهدهای کودک و دوچرخه سواری از جمله برنامه های این پویش است.
خانجانی با اشاره به اینکه اعتیاد یکی از پدیده های شوم و خطرناک و عامل بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی است افزود: در این پویش تلاش می شود با مشاوره های چهره به چهره و توزیع اقلام فرهنگی، جوانان و خانواده ها با عوارض سوء مصرف ماده مخدر گل آشنا شوند.
وی اظهار داشت: رویکرد پویش پیشگیری از ماده گل خطرنگر نیست، بلکه بر روی روند کاهش تقاضای مواد مخدر کار می شود.
رئیس بهزیستی خمین ادامه داد: مصرف گل، احتمال این که افراد بعد ازمصرف آن به مصرف سایر مواد اعتیادآور روی آورند، را افزایش می دهد و به همین دلیل گل دروازه ورود به سایر مواد اعتیادآور است.
خمین در جنوب استان مرکزی دارای سه کمپ ترک اعتیاد است.
9930/7277/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.