به گزارش ایرنا، «علی میرزایی» روز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان ساوه افزود: رسانه تریبونی برای طرح خواسته ها و مشکلات عمومی است و مسئولان باید با استقبال از این فضا پاسخگویی مناسب داشته و اعتمادسازی و سفافیت را در کار بیش از پیش تقویت کنند.
وی اظهار داشت: بیان دستاورد های انجام شده توسط مدیریت ها نیز رسالت رسانه حرفه ای و مردمی است چرا که باعث امیدواری بیشتر شده و اقشار مختلف از عملکرد دستگاه ها آگاهی پیدا می کنند.
وی، رعایت نظم را موضوع اولویت دار در بین مدیران عنوان کرد و گفت: وقت شناسی نخستین ویژگی مدیر کارآمد است و این مهم به بهبود فرآیند امور و پیگیری موضوعات کمک کند.
میرزایی اظهار کرد: مدیران اجرایی باید به موقع در نشست ها حاضر شوند و از معرفی نماینده جایگزین پرهیز کنند مگر با هماهنگی فرمانداری و با تفویض اختیارات کامل این مهم امکان پذیر است.
فرماندار ساوه بیان کرد: مسئولان شهرستان در حوزه مسئولیت خود باید برنامه عملیاتی و اجرایی قابل دفاع داشته باشند و هر سه ماه یک بار رصد برنامه ها صورت می گیرد.
میرزایی افزود: موضوع تهیه برنامه عملیاتی در حوزه دستگاه های اداری و اجرایی شهرستان به عنوان مصوبه شورای اداری تلقی می‌شود و ضرورت دارد که دستورات به گونه‌ای تنظیم شوند که قابلیت ارزیابی نیز داشته باشند.
فرماندار ساوه همچنین حضور مدیران کل استانی در شهرستان ساوه را از شاخص های موثر در پیشبرد برنامه‌ها عنوان کرد افزود: باید به فراخور نیازاز مدیران استانی دعوت به عمل آید.
وی گفت: مجموعه مدیریت شهرستان پیکر واحد استو باید با نظام هماهنگ و هدفمند با جدیت و پشتکار امور را پی بگیرد تا روند توسعه به بهترین شکل در ساوه رقم بخورد.
میرزایی تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی اکنون در شرایطی است که به عنصر کارآمدی در ادارات و مراکز تصمیم گیر بیش از هر شاخص دیگری نیاز دارد و مسئولان در هر بخش باید پاسخگوی عملکرد خود باشد.
معاون استاندار مرکزی همچنین بر لزوم حضور پررنگ مدیران شهرستان ساوه در مناسبت های آیینی و مذهبی و در مراکزی مانند مساجد، بازار و در میان اقشار مردم تاکید کرد و افزود: در این صورت مسئولان به نحو شایسته از مشکلات آگاه شده و با لایه های جمعیتی ارتباط موثر می گیرند.
فرماندار ساوه نیز در این نشست با اشاره به نزدیک شدن به ایام نوروز از اعضای ستاد تسهیلات رنوروزی درخواست کرد: راهبردهای رفاهی و مدیریتی این ایام را برای حضور و پذیرایی از مهمانان نوروزی ویژه ببینند.
وی گفت: ستاد تنظیم بازار ساوه باید در ایام پایانی سال، نظارت قاطع و جامع تری بر وضعیت عرضه مواد و کالاها در واحدهای صنفی و بازار ساوه داشته باشند.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز بر لزوم رسیدگی و توجه بیشتر به شهرستان ساوه به عنوان دومین شهر پرجمعیت و اولین شهرستان وسیع استان مرکزی تأکید کرد.
«محمدرضا منصوری» اظهار داشت: مسئولان استانی باید مطالبات مردم ساوه به خصوص در حوزه واگذاری امکانات و نیز تفویض اختیارات بیشتر به ادارات این شهرستان را درک و عملیاتی کنند.
وی، مستقل شدن اداره استاندارد ساوه با اختیارات کامل اداره کل استانی که روز گذشته انجام شد را از اقدامات بسیار موثر برشمرد و افزود: برنامه تعویض اختیارات اداره کل صنعت معدن و تجارت استان مرکزی به اداره شهرستان ساوه نیز در دستور کار است.
منصوری اظهار کرد: مدیران شهرستان ساوه باید خواسته های مجموعه تحت مدیریت و نیازهای منطقی ساوه را از مرکز استان مطالبه گری کنند.
وی گفت: با وجود کاهش منابع بودجه ای به خصوص در حوزه ارزش افزوده شهرداری ساوه با تلاش های صورت گرفته در مناطق حاشیه نشین خدمات مانند گاز، بوستان تفریحی، زمین بازی و روکش آسفالت را انجام داده و بسیاری طرح نیز در این مناطق به خوبی در حال اجراست.
وی گفت: کار صدور سند ملکی برای ساختمان هایی که در مناطق حاشیه نشین ساوه ساخته شده‌اند نیز در دستور کار قرار دارد.
منصوری، خواستار استقرار واحد سیار هواشناسی برای پایش و رصد هوای تمام نقاط شهرستان ساوه شد و گفت: با وجود وعده قبلی برای استقرار هواشناسی در منطقه طراز ناهید هنوز این مهم محقق نشده است.
وی به مسیر حادثه خیز ساوه تا شهرصنعتی کاوه اشاره کرد و گفت: 900 متر از این راه دارای مشکلاتی است که باید نسبت به تعویض و ایمن سازی آن اقدام شود.
منصوری تزریق منابع مالی از محل اعتبارات برگشت خورده طرح های یکی از شهرستان های خارج از استان مرکزی برای تداوم ساخت کمربندی ساوه به طول 30 کیلومتر را از اقدامات مهم ارزیابی کرد و گفت: ایجاد این کمربند آرزوی دیرینه مردم ساوه است.
امام جمعه ساوه نیز در این نشست گفت: مسئولان این شهرستان به منظور توسعه و پیشبرد برنامه‌ها قول همکاری با فرماندار جدید می دهند.
حجت الاسلام «سید ابراهیم حسینی» با اشاره به حماسه حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال، افزود: این حضور آگاهانه وظیفه مسئولان را دو چندان کرده است.
وی با محکومیت جنایت تروریست سیستان و بلوچستان در به شهادت رساندن جمعی از پاسداران میهن اظهار داشت: این اقدامات کور نشانه خشم دشمنان از حضور میلیونی مردم در راهپیمایی 22 بهمن و وفاداری آنان به آرمان های انقلاب اسلامی است.
حجت‌الاسلام حسینی گفت: برخورد قاطع با کم کاری و کم فروشی در این شهرستان ضروری است.
وی تاکید کرد: برخوردهای جناحی، رعایت نکردن شایسته سالاری با گماردن خویشاوندان بر مقام های اداری نیز نشانه ظلم به مردم و خیانت به حقوق عمومی است.
امام جمعه ساوه مخالف جدی خود را از طرح دفن پسماند های صنعتی در این شهرستان عنوان کرد.
در این نشست مدیران دستگاه های اجرایی برنامه های خود را برای ایام پایانی سال و نیز تنظیم بازار شهرستان ساوه ارایه کردند.
ساوه با 285 هزار نفر جمعیت از قطب های صنعتی کشور است که از سوی وزارت کشور به عنوان شهرستان ویژه شناخته شده و فرماندار نیز حکم معاونت استاندار مرکزی را دارد.
9921/6539/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.