«رضا مرادی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: موج کم دامنه بارشی، مناطق از شمال غرب کشور را فرا گرفته که استان مرکزی را نیز تحت تاثیر قرار داده است.
وی بیان کرد: هسته سرد سامانه بارش ها بیشتر به صورت رگبار برف است و بر این اساس تا اواخر وقت امروز (یکشنبه) نقاط مختلف این استان در برخی از ساعات شاهد رگبار برف و در مناطق گرمتر رگبار برف و باران (به ویژه نیمه شمالی) خواهد بود.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: سامانه بارشی فعلی تا امشب در استان فعال است و تا فردا به تدریج از استان عبور می کند.
مرادی اظهار داشت: با عبور سامانه بارشی با توجه به شمالی شدن جریانات جوی و افزایش فشار جو دمای هوا به شکل محسوسی کاهش می یابد و پیش بینی می شود تا چهارشنبه هفته جاری در مقایسه با دمای حداقل صبح تا هشت درجه سانتیگراد کاهش یابد.
وی گفت: به دلیل کاهش دما و سکون نسبی جو و پایداری هوا در این مدت پتانسیل انباشت آلاینده های جوی در اراک و سایر مناطق صنعتی استان افزایش می یابد.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی افزود: ساوه با بیشینه دمای 15 و چهار دهم درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و کمیجان با کمینه دمای پنج و 2 دهم درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین شهر این استان در 24 ساعت گذشته بوده است.
228 و چهار دهم میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری (اول مهرماه امسال) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده است.
3005/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.