به گزارش ایرنا، یکی از اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک در این نشست گفت: بودجه پیشنهادی سال 98 شهرداری اراک واقعی نیست.
«علی جعفر محصولی» افزود: بودجه شهرداری باید واقعی باشد و نباید لاپوشانی در آن صورت گیرد.
وی بیان کرد: شهرداری اراک بیش از پنج هزار میلیارد ریال بدهی دارد و این بدهی در بودجه پیشنهادی لحاظ نشده است.
این عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: شهرداری باید بدهی های دانه درشت خود را در بودجه لحاظ کنند و طلبکاران هم مردم این شهر هستند.
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در این نشست گفت: بودجه پیش بینی شده برای سال 98 حبابی است و واقعی دیده نشده است.
«محمد حسین فدایی» افزود: 43 درصد از بودجه امسال شهرداری اراک تاکنون محقق شده است و بودجه سال 98 باید به گونه ای باشد که قابل وصول باشد.
وی بیان کرد: قرار نیست از محل دریافت عوارض حقوق در شهرداری پرداخت شود زیرا عوارض برای ارایه خدمات بهتر به مردم است.
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در این نشست گفت: بودجه پیشنهادی سال 98خیلی دیر به شورا رسید و مدت زیادی تا پایان سال فرصت باقی نیست.
«مرتضی سورانه» افزود: لحاظ کردن انظباط مالی در بودجه سال آینده امری ضروری است، این بودجه باید به گونه ای باشد که کارایی شهرداری اراک را نسبت به سال جاری افزایش دهد.
وی بیان کرد: ممکن است تحریم ها در سال آینده سخت تر شود و شرایط اقتصادی نیز متفاوت تر شود.
این عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: شهرداری اراک هر ماه 100 میلیارد ریال حقوق پرداخت می کند و با توجه به افزایش 20 درصدی حقوق ها در سال آینده باید تامین هزینه های این بخش و طرح های عمرانی به درستی دیده شود‌.
سورانه اظهار داشت: فصل دوم و سوم بودجه پیشنهادی دارای نارسایی هست که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی تصریح کرد: توسعه امور فرهنگی شهرواندان از مباحث مهمی است که باید در بودجه سال آینده مورد توجه جدی قرار گیرد.
نایب رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در این نشست گفت: بودجه سال 98 شهرداری اراک باید به گونه ای باشد که به بدهی های این نهاد اضافه نشود.
«سعید نادری» افزود: مدیریت هزینه ها و صرفه جویی در هزینه ها امری ضروری است که در بودجه سال آینده باید با دقت ویژه رصد شود.
وی بیان کرد: شهرداری اراک باید در بودجه 98 هزینه هایی که در خدمت رسانی مردم تاثیری ندارد را حذف کند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، حقوقی و املاک شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در سخنرانی پیش از نطق این شورا با تبریک فرا رسیدن دهه فجر گفت: ویژگی دهه فجر امسال 40 سالگی انقلاب است و ویژگی 40 سالگی یعنی به کمال رسیدن و دهه فجرامسال می تواند نقطه کمال انقلاب باشد.
«ایرج رضایی» افزود: در نظریه امام راحل، مردم در همه شئون کشور محور قرار داشت و ایشان فرمودند مجلس شورای اسلامی عصاره اراده ملت و در رأس امور است
وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز، مهمترین دلیل تداوم انقلاب اسلامی را ناشی از سخن حق انقلاب می دانند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، حقوقی و املاک شورای اسلامی کلانشهر اراک اضافه کرد: انقلاب اسلامی برکات بسیاری از لحاظ تربیت نیروی انسانی، مدیران کارآمد و کشف استعدادها در ایران اسلامی داشت و این افراد زمینه ‌ساز انجام کارهای بزرگ در کشور شدند و امروز نیز در عرصه جنگ نرم و جنگ تحریمی باید با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جوانان نخبه کشور برای تربیت مدیران آینده کشور و توسعه و آبادانی روزافزون ایران اسلامی مورد توجه قرار گیرد.
وی عنوان کرد: اهمیت به جوانان، اشتغال و اعتماد به آنان از دیگر عوامل مهم تداوم انقلاب است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
این عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک در بخش دیگری از سخنانش گفت: طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک یکی از طرح‌های ملی است که در راستای کاهش آلودگی هوای کلانشهر اراک در سال 1386 در نشست هیات وزیران به تصویب رسید.
رضایی عنوان کرد: مفاد طرح در 19 ماده واحده تدوین شده و دستگاه‌های اجرایی شامل استانداری مرکزی، شهرداری اراک، وزارت راه و شهرسازی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت نفت، وزارت نیرو، سازمان حفاظت از محیط زیست کشور، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل هواشناسی، اداره کل حفاظت محیط زیست، سازمان جهاد کشاورزی و سازمان مسکن و شهرسازی استان مرکزی و کارخانه‌ها و کارگاه‌ها ملزم به اجرای آن هستند.
رئیس هیات مدیره خیریه زائر سرای امام رضا (ع) در استان مرکزی نیز در نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر گفت: ساخت زائرسرا برای اقشار نیازمند در مشهد مقدس توسط استان ها از خواسته های رهبر معظم انقلاب است.
«حسن صفری» افزود: زمین این زائر سراها به صورت رایگان در اختیار استان ها قرار گرفته و مجوزهای ساخت نیر توسط شهرداری مشهد رایگان صادر شده است.
وی بیان کرد: پیشرفت کار زائر سرای استان مرکزی جزو استان های موفق است.
رئیس هیات مدیره خیریه زائر سرای امام رضا (ع) در استان مرکزی ادامه داد: تاکنون چهار سقف زایر سرای این استان در مشهد مقدس زده شده و هر سقف یکهزار متر زیربنا دارد.
صفری اظهار داشت: پیمانکار این طرح از اراک انتخاب شده است، نقشه های نظام مهندسی این طرح نیز در استان مرکزی تهیه شده و همه تلاش ها به کار گرفته شده که از امکانات و توانمندی های این استان نهایت بهره برده شود.
وی عنوان کرد: 18 میلیارد و 360 میلیون ریال از سال 94 تاکنون توسط خیران و دستگاه های اجرایی استان مرکزی برای ساخت این زائر سرا کمک شده است.
رئیس هیات مدیره خیریه زائر سرای امام رضا (ع) در استلن مرکزی ادامه داد: برخی از شهرداری های استان مرکزی از جمله شهرداری اراک تاکنون کمک های خوبی برای ساخت این زائر سرا داشته اند که امید است این مهم روز به روز افزایش بیشتری یابد.
شهردار منطقه 3 اراک نیز در این نشست گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در این منطقه را به شورای شهر ارایه کرد.
در نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک نامه شهرداری در خصوص موضوع حل و فصل بین شهرداری و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در خصوص تکمیل تقاطع های غیرهمسطح میدان شریعتی و ورزش و موافقت با واگذاری 306 متر از اراضی متعلق به شهرداری واقع در منطقه 9 شهرصنعتی به سازمان هلال احمر بابت تملک املاک این سازمان برای ساخت بلوار شهید آنجفی و واگذاری هفت هزار و 975 متر مربع از اراضی متعلق به شهرداری تملک شده از هلال احمر به بیمارستان آیت الله خوانساری در قبال 24 هزار و 684 متر مربع از اراضی تملک شده از این بیمارستان برای ساخت بلوار شهید آنجفی مصوب شد.
کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از 620 هزار جمعیت زندگی می کند.
3005/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.