«مجید موزونی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این مجتمع در زمینی به وسعت 27 هزار متر مربع با زیربنای 48هزار متر مربع ساخته شده است و مراحل پایانی تکمیل را می گذراند.
وی توضیح داد: پیشرفت فیزیکی این طرح مسکن امید که در قالب 12 بلوک 9 طبقه ایجاد شده بیش از 90 درصد است و با آغاز تحویل واحدها به متقاضیان این منطقه حاشیه ای در سال آتی، گامی مهم در راستای بازآفرینی شهری و پیشگیری از بافت های ناهمگون محله ای در اراک برداشته شده است.
معاون بارآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی بیان کرد: نهاد توسعه محله فوتبال با پیشرفت فیزیکی 50 درصد، جدول گذاری و پله گذاری کوی سجادیه (باغ خلج) با 15 گذر در محله اسکان غیررسمی، اصلاح شبکه برق کوی حاشیه ای فوتبال و طرح کف سازی بخش هایی از بازار تاریخی اراک از دیگر گام های عملی در راستای بازآفرینی شهری است.
موزونی اظهار داشت: راهبردهای بازآفرینی شهری در دولت تدبیر و امید کامل تر از قبل دیده شده و علاوه بر مباحث عمرانی و بهسازی بافت فرسوده و سازه های فاقد مهندسی، توانمندسازی فرهنگی و اجتماعی نیز در سکونتگاه های غیررسمی مد نظر است.
وی اظهار داشت: از 35 محله مشمول طرح بازآفرینی شهری که باید تا سال 1400 زیر پوشش راهبردهای هدفمند قرار گیرند، تاکنون در 6 محله برنامه های وسیعی کلید خورده است.
معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی خاطرنشان کرد: وسعت سکونتگاه های غیررسمی این استان 712 هکتار است و بافت های فرسوده و ناهمگون شناسایی شده شهری این استان نیز یک هزار و 900 است.
13 درصد از جمعیت یک میلیون و 440 هزار نفری استان مرکزی در سکونتگاه های غیررسمی و بافت های فرسوده شهری ساکن هستند.
6013/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.