به گزارش ایرنا،سید«علی آقازاده» عصر یکشنبه در دیدار با اعضای سازمان نظام مهندسی استان مرکزی، افزود: برای داشتن شهرهای زیبا با معماری مطلوب نیاز است که به صورت هوشمندانه از ظرفیت نظام مهندسیدر این راستا بهره گرفته شود.
وی اظهار داشت: آهنگ رشد شهری اراک مسیر مطمئنی ندارد باید شیوه های کارشناسی به کار گرفت که در سال های آتی منظر زیبای شهری و معماری اصولی در سازه های شهری رخ دهد.
استاندار مرکزی گفت: نیاز است که در ساخت برخی سازه های شهری نظیرتقاطع های غیرهمسطح در اراک دقت بیشتری شود و هماهنگی معماری آن ها با کلیت شهر مد نظر قرار گیرد.
آقازاده افزود: فرآیند امور برای طرح 58 متری باید لازم است ترکیبی از نظرات استانداری و شهرداری در کنار دیدگاه بخش خصوصی و تشکل های مردم نهاد باشد.
وی اظهار داشت: شهرداری، شورای اسلامی و مردم باید در این موضوع محوریت را امور کارشناسی و همه جانبه نگر قرار دهند تا به تصمیم اصولی دست یابند.
استاندار مرکزی گفت: مجموعه تاریخی بازار اراک به عنوان نماد و شاخص هویتی و کالبدی این شهر است و باید توجه لازم به این اثر تاریخی مهم بشود.
آقازاده افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی باید با بهره گیری از گروه های متخصص که در این مجموعه صاحب ایده هستند در حفظ و احیای بافت قدیم و همچنین توسعه شهری نوین در کنار شهرداری نقش آفرین باشد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی نیز گفت: پنج هزار و 150 نفر در استان در این نهاد کارشناسی و تخصصی عضویت دارند.
«مجید ثاقبی» افزود: اظهار نظر کارشناسی و راهبری امور طراحی، محاسبات، نظارت، مجری، آبفا، نظارت انشعابات و تفکیک ساختمان از خدماتی است که توسط این مجموعه انجام می شود.
وی اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی استان در شهرهای اراک، ساوه، دلیجان، محلات و خمین فعال است.
رئیس سازمان نظام مهندسی استان مرکزی گفت: تعرفه نظام مهندسی از سال 95 تغییر نداشته و اعضا خواهان تغییر قیمت این شاخص هستند.
ثاقبی افزود: پاشنه آشیل در حوزه ساخت و ساز ساختمانی استان این است که اغلب طرح ها مجری ذی صلاح ندارند و این نقیصه نگرانی نظام مهندسی ساختمان است چرا که باعث کاهش کیفیت ساخت وسازها می شود.
نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی در این استان 24 نمایندگی دارد.
1691/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.