نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان گفت: قانون فصل الخطاب است، شورا را تضعیف نکنید.

سید مهدی مقدسی، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان و دبیر فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: تصمیم شورای اسلامی شهر اراک درباره لغو مصوبه طرح 58 متری و رفع بلاتکلیفی بیش از یک دهه(حدود ۵اسال) ساکنان‌ محدوده طرح ، بخشی از فرایند قانونی بود که باید به عنوان اولین گام در این روند طی می‌شد.

مقدسی افزود: به‌صورت طبیعی موضع شورا در قبال مصوبات رسمیت و معنا پیدا می‌کند و انتظار می‌رود مسئولان محترم استانی بجای تضعیف شورای شهر در خصوص این تصمیم، مراحل قانونی بعدی را در استان و نیز از طریق سایر مراجع قانونی از جمله شورای عالی معماری و شهرسازی طی و پی‌گیری کنند.

وی تأکید کرد: برای همه ما مسئولان باید  فصل الخطاب قانون باشد. اگر در این چند سال منابع مناسب برای اجرای طرح تامین شده بود و یا در کوتاه مدت امکان تامین وجود داشت، یقینا باید به طریقی دیگر عمل می شد ولی بلاتکلیف نگه داشتن مردم در این مدت طولانی وجدانی و قانونی توجیه نداشته و ظلم است.

دبیر فراکسیون مدیریت شهری مجلس در پایان سخنان خود خاطر نشان ساخت: در تماسی که پیش از این با  ایزدی، معاون وزیر راه و شهرسازی ودبیر شورای عالی معماری و شهرسازی کشور داشتم؛ ایشان نیز استمرار بلا تلکیفی شهروندان عزیز را روا نمی‌دانستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.