به گزارش ایرنا، «حمید غیاثی» روز شنبه در نشست شورای اداری شهرستان اراک افزود: برای جلوگیری از بحران در منطقه باید برنامه ریزی مدونی توسط دستگاه های اجرایی به ویژه فرمانداری اراک در مدیریت مصرف آب انجام شود.
وی اظهارداشت: در بازدیدی که اخیرا از اراضی مرزیجران و هزواره انجام شد، شکاف هایی به طول 30 متر و عمق 7 تا 8 متر در زمین ایجاد شده که نتیجه برداشت غیرمجاز آب و فرونشست زمین است.
مدیرکل بحران استانداری مرکزی گفت: کشت نکردن دوم و سوم برخی محصولات، نصب کنتورهای حجمی و هوشمند و پر کردن چاهای آب کشاورزی غیرمجاز، از جمله راهکارهای برون رفت از این وضعیت است‌.
غیاثی افزود: جداسازی آب آشامیدنی از شبکه آب مصرفی باید در دستور کار مسئولان اجرایی قرار گیرد تا از آب های سطحی برای آبیاری فضای سبز استفاده شود.
وی اظهارداشت: اسناد قدیمی حاکی است که اراک یکی از شهرهای زلزله خیز است که درصد وقوع زلزله در آن متوسط اعلام شده است اما تحقیقاتی که در کاهش خطرپذیری انجام شده است نشان می دهد اراک، کرهرود، کارچان، ساروق و سنجان جز مناطق زیاد تا خیلی زیاد در مبحث زلزله شناخته شده اند.
مدیرکل بحران استانداری مرکزی گفت: لازم است بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مقاوم سازی را جدی تر در دستور کار قرار دهد چرا که 10 تا 30 درصد از منازل روستایی استان در برابر زلزله مقاوم سازی نشده است.
غیاثی افزود: افزایش ضریب نفوذ بیمه یکی از راهکارهایی است که مردم می توانند در برابر زلزله داشته باشند که در صورت بروز حوادث، امکان دریافت خسارت محقق می شود.
وی اضافه کرد: ساخت سیل بند، ساخت دیوار ساحلی رودخانه ها، جلوگیری از قطع درختان، احیای قنوات و پاک سازی مسیر عبور رودخانه ها می تواند از وقوع حوادث از جمله سیل و طغیان رودخانه ها جلوگیری کند.
فرماندار اراک نیز گفت: دستگاه های اجرایی باید همدلی مطلوبی برای برگزاری جشن های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی داشته باشند.
«حسین بختیاری» افزود: افتخار به گذشته و امید به آینده انقلاب اسلامی باید سرلوحه امور دستگاه ها در جشن های یوم الله دهه فجر قرار گیرد.
وی اظهار داشت: مسئولان در نشست با مردم به ویژه گروه های هدف دستاوردهای انقلاب را تبیین کنند و در گفت و گو با رسانه ها بیان افتخارات انقلاب اسلامی را در دستور کار قرار دهند.
وی اضافه کرد: قبل از انقلاب اسلامی هیچ روستایی در اراک از امکانات زیرساختی مناسب همچون آب، برق و گاز برخوردار نبود که به برکت انقلاب اسلامی، اکنون روستاها آباد و زندگی و تولید در آن ها جریان دارد.
فرماندار اراک گفت: هپکو اراک در زمانی سرفصل خبری رسانه های معاند بود و اکنون با مدیریت مسئولان چرخه تولید در این واحد صنعتی بزرگ به راه افتاده است.
وی اظهار داشت: واحدهای صنعتی بزرگ این شهرستان بحران ها را پشت سرگذاشته اند و برخی کاستی ها از جمله نقدینگی با تدبیر قابل رفع است.
فرماندار اراک گفت: باید نظارت در بخش های مختلف بیشتر توسعه پیدا کند تا به سبب کمبود و نبود نظارت زمینه سو استفاده فراهم نشود.
بختیاری افزود: یکی از راه های جلوگیری از ثروت اندوزی بی حد و حصر سودجویان نظارت و رصد بیشتر بازرسان است.
وی اظهار داشت: گلایه مردم از برخی نظارت ها قابل قبول است چرا که تهیه یک کالا در یک خیابان با چند قیمت متفاوت قابل قبول نیست واین مهم نیازمند نظارت دقیق دستگاه های متولی است.
تشکیل نشست شورای ادرای شهرستان اراک در کارچان، ساروق و داودآباد، نشست مسئولان دستگاه های ادرای اراک در دهه فجر با مردم و اعلام طرح های قابل گشایش در این ایام به فرمانداری اراک از جمله مصوبات شورای اداری اراک بود.
شهرستان اراک با سه بخش، 500 هزار نفر جمعیت دارد.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.