«سجاد خادمی» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بخشی از این اعتبارات از محل تسهیلات بانکی و بخش دیگر از محل آورده بهره برداران است که برای چهار واحد گلخانه ای در حال ساخت و طرح های توسعه ای دیگر هزینه شده است .
وی ادامه داد: با اجرای طرح های توسعه ای و تکمیل شدن این طرح ها، 20 فرصت اشتغال مستقیم و پایدار فراهم می شود.
خادمی با بیان اینکه واحدهای در حال ساخت روند کندی را طی می کنند، افزود: مشکل کمبود آب و سند مالکیت باعث بی انگیزگی بهره برداران در این دهکده شده است.
مدیرعامل دهکده گل و گیاه محلات افزود: اگر چه طرح آبرسانی به دهکده گل و گیاه از محل پساب تصفیه شده فاضلاب شهری 2سال گذشته به بهره برداری رسید اما، این آب از کیفیت لازم برخوردار نبود.
وی گفت: بهره مندی 30 لیتر در ثانیه از این منبع آبی برای گلخانه های موجود دیده شده بود در حالی که 17 لیتر آن محقق شد و در تابستان امسال هم با خاموش شدن پمپ توسط آب و فاضلاب لطمه های بسیاری بر بهره برداران در دهکده گل وارد شد.
خادمی افزود: اگرچه در فصل سرد نیاز به این منبع آبی کمتر شده اما برای جبران کم آبی 2 رشته قنات با هزینه یک میلیارد ریال اجاره شده است.
مدیرعامل دهکده گل و گیاه محلات گفت: گلخانه های فعال و گلخانه های در حال ساخت نیاز به آب دارند و وجود این مشکل باعث بی انگیزگی گلکاران شده است.
خادمی بیان کرد: مشکل دیگر دهکده گل محلات صدور سند مالکیت است که باید توسط مسکن و شهرسازی و امور اراضی جهاد کشاورزی تعیین تکلیف شود.
وی با بیان اینکه برای سند دار شدن هر قطعه گلخانه بهره بردار باید 500 میلیون ریال هزینه کند، افزود: مشکل کمبود آب و سند مالکیت مهمترین مشکل بهره برداران در دهکده گل محلات است.
مدیرعامل دهکده گل و گیاه محلات گفت: اینک 48 واحد گلخانه ای در بزرگترین دهکده گل و گیاه کشور فعال است و با بهره برداری از واحدهای در حال ساخت، به 52 واحد افزایش می ایبد.
شهرستان محلات بزرگترین شهرستان کشور از لحاظ سطح زیر کشت و تولید گل و گیاه زینتی است.
18 درصد از سطح زیر کشت گلخانه ای، 12درصد از تولید گل شاخه بریده، 80 درصد تولید گل های فصلی نشائی 21 درصد از تولید درخت و درختچه های زینتی و 14 درصد از گیاهان آپارتمانی کشور در محلات تولید می شود.
تولید 350 گونه مختلف گیاهان زینتی، آپارتمانی و فضای سبز، محلات را به یکی از قطب های پرورش و تجارت گل و گیاه تبدیل کرده است.
7277/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.