«رضا مرادی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پیش بینی شده به دلیل تغییرات فشار هوا سرعت وزش باد در برخی نقاط استان از 70 کیلومتر بر ساعت تجاوز کند.
وی بیان کرد: سکون شدید هوا و وارونگی دما در اراک موجب محلی شدن شرایط جوی در این شهر به صورت حبس و ماندگاری هوای سرد، مرطوب و افزایش غلظت آلاینده های جوی شده است.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: این در حالی است که از دیروز (شنبه) در سایر مناطق استان دمای هوا رو به افزایش بوده است.
مرادی اظهار داشت: بررسی نقشه های هواشناسی حاکی از عبور امواج ناپایدار لایه های میانی جو از کشور است که موجب بارش برف و باران در برخی از نواحی کشور می شود.
وی تصریح کرد: این سامانه به صورت ضعیف تری استان مرکزی را تحت تاثیر قرار می دهد و بر این اساس ضمن تداوم ابرناکی در برخی از نقاط استان ( به ویژه مناطق غرب و جنوب استان مرکزی ) احتمال بارش برف و در مناطق گرمتر استان برف و باران تا بامداد فردا ( دوشنبه) وجود دارد.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی افزود: به دلیل جابه جایی هوا پیش بینی می شود از امشب ظرفیت انباشت آلاینده های جوی در اراک به تدریج کاهش یابد.
مرادی اظهار داشت: با افزایش فشار جو و شمالی شدن جریانات جوی دمای هوا از روز سه شنبه در نقاط مختلف این استان کاهش می یابد.
وی عنوان کرد: ساوه با بیشینه دمای 13 و هشت دهم درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و اراک با دمای چهار و هشت دهم درجه سانتیگرد زیر صفر سردترین شهر استان مرکزی در 24 ساعت گذشته بوده است.
178 و 9 دهم میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری (اول مهرماه امسال) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده است.
3005/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.