«مجید شمس» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی با هدف ترویج فن آفرینی، خلاقیت، نوآوری و معرفی فن آفرینان به عنوان موتور محرک و توسعه اقتصاد دانش بنیان هر ساله توسط شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار می شود.
وی ادامه داد: در چهاردهمین دوره این جشنواره که 6و7 دی ماه امسال برگزار شد 800 طرح در مرحله مقدماتی ثبت نام کردند که از این تعداد 200 طرح مورد ارزیابی نهایی قرار گرفته و در بخش مسابقه این جشنواره با یکدیگر به رقابت پرداختند.
مدیر مرکز رشد واحدهای فناوری پارک علم و فناوری استان مرکزی خاطر نشان کرد: «علی زین العابدینی هزاوه» با طرح «ساخت دستگاه استخراج اسانس از گیاهان دارویی با استفاده از سیال فوق بحرانی» رتبه نخست بخش طراخان کسب و کار و «منوچهر بهزادی» با ارایه طرح «جذب شیرابه های ناشی از زباله های شهری و صنعتی» رتبه نخست بخش فرصت های سرمایه گذاری و فن آفرینی را به خود اختصاص دادند.
شمسی گفت: جوایز این جشنواره از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاونت فناوری ریاست جمهوری، شهرک علم و فناوری اصفهان و بنیاد برکت تامین و اهدا شد.
وی از معرفی غرفه پارک علم و فناوری استان مرکزی به عنوان غرفه برتر نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار ملی خبر داد و گفت: این نمایشگاه با حضور 51 دانشگاه، 15 پژوهشکده، 40 پارک علم و فناوری، 79 مرکز رشد، 14 موسسه تحقیقاتی و شرکت های دانش بنیان از تاریخ 3تا 6 دی ماه جاری در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.
مدیرمرکز رشد واحدهای فناوری پارک علم و فناوری استان مرکزی گفت: این نمایشگاه با شعار فناوری ارزش آفرین در خدمت تولید ملی با هدف حمایت از تولید ملی، حمایت از سیاست های اقتصاد مقاومتی و رفع نیازهای داخلی توسط تولید کنندگان داخلی برگزار و آخرین دستاوردهای پژوهشی و فناوری کشور در این نمایشگاه به نمایش درآمد.
شمسی، سطح فناوری ارایه شده، انعقاد قراردادهای فناوری، استقبال بازدیدکنندگان و حضور مسئولان در غرفه ها را از جمله مهمترین معیارهای انتخاب غرفه پارک علم و فناوری استان مرکزی به عنوان غرفه برتر در این نمایشگاه عنوان کرد.
وی ادامه داد: همزمان با برگزاری این نمایشگاه برای نخستین بار در کشور قرارداد ساخت دستگاه فریز درایر دارویی در مقیاس صنعتی توسط یکی از شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان مرکزی با موسسه تحقیقات و سرم سازی رازی منعقد شد.
پارک علم و فناوری استان مرکزی در شهریور ماه سال 1381 بر اساس مصوبه شورای عالی گسترش آموزش عالی، شروع به فعالیت کرده است و در دی ماه 1382 نیز اولین مرکز رشد واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان، فعالیت اجرایی خود را آغاز کرد.
شمار شرکت های دانش بنیان استان مرکزی در دولت تدبیر و امید از سه به 76 شرکت رسیده است که این مهم گامی عملی در بهبود مناسبات اقتصادی و تقویت دانشگاه و تولید استان محسوب می شود.
استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنعت کشور بیش از سه هزار واحد صنعتی و تولیدی دارد.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.