«مجید بغدادی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کیت های مورد نیاز بررسی کیفیت آب و فاضلاب پیش از این از کشورهای آمریکا و آلمان به کشور وارد می شد که با ساخت نمونه های داخلی و دانش فنی بومی از خروج مقادیر زیادی ارز جلوگیری می شود و کشور در این زمینه به خودکفایی می رسد.
وی ادامه داد: دستیابی به دانش فنی ساخت کیت های بررسی کیفیت آب و فاضلاب هشت سال به طول انجامیده است.
عضو پارک علم و فناوری استان مرکزی خاطر نشان کرد: کار ساخت 38 کیت پر مصرف در بخش کیفیت سنجی آب و فاضلاب در پارامتر های مختلف سنجش میزان نیترات، نیتریت، آمونیاک و سولفات در این استان در دست انجام است.
بغدادی، قیمت کیت های ساخته شده در استان را معادل 30 درصد قیمت محصولات مشابه خارجی این کیت ها عنوان کرد و افزود: تولید انبوه و جایگزینی این تجهیز با نمونه های خارجی تا 70 درصد صرفه جویی ارزی دارد.
وی گفت: با ساخت کیت های بررسی کیفیت آب و فاضلاب در استان مرکزی زمان دسترس مصرف کنندگان از 3 ماه در گذشته ، به دلیل وجود نمایندگی این شرکت در سایر استان ها و وجود آدرس اینترنتی (www.ldb.ir) به کوتاه ترین زمان کاهش یافته است.
سازنده کیت های بررسی کیفیت آب و فاضلاب در استان مرکزی ادامه داد: تولید این کیت ها تاکنون توانسته برای 15 نفر به صورت مستقیم در استان اشتغالزایی کند.
بغدادی توسعه ساخت سایر کیت های مورد نیاز در حوزه کیفیت سنجی آب و فاضلاب را در راستای خودکفایی کشور به این محصولات را از برنامه های اولویت دار این شرکت عنوان کرد.
وی از تولید 70 محلول استاندارد مورد نیاز در زمینه کیفیت بخشی به آب و فاضلاب در استان مرکزی خبر داد و ادامه داد: محلول استاندارد فلزات سنگین دستگاه های کروماتوگرافی و محلول های کنترل کیفی در این شرکت تولید شده است.
غضو پارک علم و فناوری استان مرکزی خاطرنشان کرد: تا پیش از تولید این محصولات این محلول ها از کشورهای آمریکا و آلمان به کشور وارد می شد که بومی سازی دانش این ترکیبات مهم تا 65 درصد از خروج ارز از کشور جلوگیری می شود.
بغدادی گفت: افزایش فروش کیت ها و محلول های استاندارد مورد نیاز برای کیفیت سنجی آب و فاضلاب و کاهش قیمت این محصولات تا 20 درصد قیمت واردات از برنامه های این شرکت است.
از مجموع 78 شرکت دانش بنیان در استان مرکزی 49 شرکت در پارک علم و فناوری استان مستقر است.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.