دکتر«محسن شانقی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با اجرای این طرح تمامی واحدهای پرورش مرغ تخمگذار استان برای مقابله با شیوع احتمالی این بیماری باید از پولت های واکسینه شده استفاده کرده است و یا کمک اداره کل دامپزشکی استان نسبت به انجام واکسیناسیون واحدهای خود اقدام کنند.
وی ادامه داد: 2 واحد پرورش مرغ تخمگذار در سال جاری علیه بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان واکسینه شده اند و اجرای طرح واکسیناسیون در سه استان شامل یک واحد 200 هزار قطعه ای در اراک، 20 هزار قطعه ای در شهرستان آشتیان و 27 هزار قطعه ای در خنداب در حال انجام است.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی یاد آور شد: چهار هزار 600 مورد بازدید از ابتدای سال جاری تاکنون برای مقابله با شیوع احتمالی آنفلوانزای فوق پرندگان در مرغداری ها و روستاهای استان انجام شده است.
شانقی افزود: 6 هزار 650 مورد نمونه برداری و 10 هزار و 100 مورد آزمایش در جریان این بازرسی ها از واحدهای پرورش مرغ، زیستگاه پرندگان و روستاهای استان مرکزی انجام و موردی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان تا کنون مشاهده نشده است.
وی ادامه داد: برای مقابله با شیوع احتمالی بیماری فوق حاد پرندگان در استان آموزش های لازم برای افزایش سطح آگاهی در بین مرغداران و روستاهای اطراف تالاب میقان اراک به عنوان یکی از زیستگاه های پر خطر استان برگزار شده و از مردم و مرغداران خواسته شده است موارد مشکوک را در اولین فرصت به اداره های دامپزشکی و دهیاران اطلاع دهند.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: برای مقابله با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان روزانه وضعیت مرغداری های صنعتی توسط بازرسان دامپزشکی رصد شده و علاوه بر ناظران بخش خصوصی در کشتارگاه ها ناظران بخش دولتی نیز در این واحدها مستقر شده اند.
شانقی برخورد با واحدهای غیر مجاز طیور برای مقابله با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را از برنامه های اداره کل دامپزشکی استان مرکزی عنوان کرد و گفت: بر این اساس از ابتدای سال جاری تاکنون 41 مورد واحد غیر مجاز در استان شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شده است.
وی ادامه داد: در نمونه برداری های انجام شده موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این واحدهای مشاهده نشده است.
استان مرکزی با 12 شهرستان و یکهزار و 539 روستا، دارای 899 واحد پرورش طیور، 491 واحد گاوداری صنعتی و 191 واحد کارگاه پرورش آبزیان است.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.