«علی زندی فر» روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: 480 میلیارد ریال این اعتبارات از محل اعتبارات ملی و 280 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی برای اصلاح و نگهداری راه های استان مرکزی اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: تا کنون 75 درصد از اعتبارات ملی و 37 درصد از اعتبارات استانی جذب شده و پیش بینی می شود تا پایان سال مالی جاری بقیه این اعتبارات نیز جذب شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی، افزایش چهار برابری قیمت قیر را از مشکلات این اداره کل عنوان کرد و گفت: با توجه به کاهش قیمت این محصول در ماه های اخیر پیش بینی می شود عملیات روکش آسفالت و لکه گیری جاده های استان از ابتدای اسفند ماه آغاز شود.
زندی فر از توزیع 15 هزار و 500 حلقه لاستیک از ابتدای مرداد ماه امسال خبر داد و افزود: ماهانه چهار هزار و 500 حلقه لاستیک در ناوگان حمل و نقل جاده ای این استان مصرف می شود.
وی ادامه داد: تامین لاستیک مورد نیاز رانندگان وسایل سنگین استان مرکزی با قیمت مصوب دولتی در دستور کار مسئولان استانی است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بر اساس آمارهای سامانه تردد شمار جاده های استان 500 هزار تا یک میلیون وسیله نقلیه در مدت 24 ساعت از جاده های این استان تردد می کنند که مبدا بیشتر این وسایل شهرهای شمالی و جنوبی کشور است.
زندی فر خاطر نشان کرد: با توجه به تردد این وسایل نقلیه و خستگی رانندگان آمار تلفات در جاده های استان مرکزی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش زیادی نداشته است.
وی گفت: 40 کیلومتر عملیات ماسه و آسفالت، 71 کیلومتر روکش آسفالت، 13 کیلومتر درزگیری، 40 کیلومتر شانه سازی و 70 کیلومتر لکه گیری به صورت هندسی برای افزایش ایمنی در جاده های استان مرکزی انجام و 2 هزار تن آسفالت در این جاده ها مصرف شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی افزود: اکنون 24 دستگاه سامانه نظارت تصویری، چهار دستگاه سامانه توزیع بار در حال حرکت و 26 سامانه ثبت تخلفات در جاده های این استان فعال بوده و تا پایان سال جاری بهره برداری از 45 دستگاه ثبت تخلفات در جاده های استان آغاز می شود.
زندی فر از آغاز عملیات اجرایی 6 زیر گذر برای افزایش ایمنی و جلوگیری از حوادث رانندگی در جاده های استان مرکزی خبر داد و گفت: 40 درصد عملیات اجرایی این زیر گذرها انجام شده است و بهره برداری از این طرح ها تا پایان سال جاری در دستور کار این اداره کل قرار دارد.
وی ادامه داد: برای افزایش ایمنی جاده های استان مرکزی 10 طرح روشنایی در نقطه های پرخطر استان امسال به بهره برداری رسیده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی گفت: اکنون 23 مجتمع خدمات رفاهی در جاده های استان به بهره برداری رسیده و موافقت اصولی 67 مجتمع دیگر نیز انجام شده است.
زندی فر با یادآوری برخی اعتراضات به حق رانندگان وسیله نقلیه سنگین استان مرکزی در سال جاری خاطر نشان کرد: این افراد 64 خواسته از مسئولان استانی داشتند که حدود 90 درصد این خواسته ها محقق شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی تصریح کرد: رانندگان و همسران آنان در مرحله نخست مزایای بیمه تکمیلی بهره مند شده اند و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری با ایجاد چارچوب قانونی زمینه بهره مندی فرزندان این افراد از این بیمه فراهم شود.
زندی فر گفت: 117 نقطه حادثه خیز سال 86 در جاده های استان مرکزی شناسایی شد که مشکلات 85 مورد از این نقاط در سه مرحله اصلاح شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی ادامه داد: عملیات اصلاح 10 نقطه حادثه خیز جاده های استان مرکزی در حال انجام بوده و اصلاح بقیه این نقاط نیز در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قرار دارد.
زندی فر، از فعالیت 57 گروه راهداری در طرح راهداری زمستانه در جاده های استان مرکزی خبر داد و گفت: 323 دستگاه خودروی سبک، سنگین و نیمه سنگین، 350 نفر راهدار، 24 راهدارخانه ثابت و 10 راهدارخانه سیار در زمستان امسال وظیفه خدمت رسانی به مسافران را برعهده دارند.
وی ادامه داد: 250 دستگاه اتوبوس در این استان وجود دارد و سالانه 2 میلیون و 500 هزار نفر توسط این اتوبوس ها به نقاط مختلف کشور جابه جا می شوند و سالانه تعداد جابه جایی مسافر توسط این ناوگان به دلیل استفاده از خودروهای شخصی روند کاهشی است.
زندی فر کمبود جرثقیل در جاده های استان مرکزی را از جمله مشکلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان دانست و افزود: درخواست افزایش جرثقیل توسط استانداری این استان به تهران ارسال شده است.
6 هزار و 400 کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن راه روستایی است.
روزانه حدود 490 هزار وسیله نقلیه از مسیرهای جاده ای استان مرکزی تردد می کند.
1955/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.