«سحر زرین تاب» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یکی از راه های کمک به رانندگان در افزایش دید استفاده از چشم گربه ای ترافیکی است و برای ایمنی رانندگان در شب و یا در شرایط جوی نامساعد مانند هوای بارانی و یا مه بکار گرفته می شود.
وی اظهار داشت: طراحی و ساخت این محصول 2 سال قبل در یک شرکت فناور مستقر در مرکز رشد پارک علم و فناوری آغاز شد و با تسهیلات 600 میلیون ریالی پارک این محصول به تولید انبوه رسید.
این طراح و پژوهشگر گفت: نمونه خارجی این محصول با برق مستقیم قابل استفاده است اما مزیت این محصول در ذخیره انرژی خورشید هنگام روز و فعال سازی در شب هنگام است.
زرین تاب افزود: این شرکت فناور امسال یکهزار و 100 سفارش تولید از متقاضیان مختلف استان داشته است و سال گذشته نیز با یکهزار و 500 سفارش 200 میلیون ریال درآمد کسب کرد.
وی اظهار داشت: هزینه تولید هر چشم گربه ای سولار 650 هزار ریال است که با توجه به شرایط اقتصادی تامین هزینه ها به سختی ممکن است.
وی گفت: این طرح با حمایت پارک علم و فناوری استان مرکزی در شرکت مانا ایمن سریر برای پنج نفر فرصت اشتغال ایجاده کرده است که در صورت حمایت مسئولان و جذب سرمایه گذار امکان افزایش اشتغال وجود دارد.
پارک علم و فناوری استان مرکزی در شهریور ماه سال 1381 بر اساس مصوبه شورای عالی گسترش آموزش عالی، شروع به فعالیت کرده است و در دی ماه 1382 نیز اولین مرکز رشد واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان، فعالیت اجرایی خود را آغاز کرد.
شمار شرکت های دانش بنیان استان مرکزی در دولت تدبیر و امید از سه به 76 شرکت رسیده است که این مهم گامی عملی در بهبود مناسبات اقتصادی و تقویت دانشگاه و تولید استان محسوب می شود.
استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنعت کشور بیش از سه هزار واحد صنعتی و تولیدی دارد.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.