به گزارش ایرنا، «علیرضا رئیسی» عصر روز سه شنبه در نشست با تیم پایش و ارزیابی برنامه های حوزه بهداشت وزارت بهداشت در اراک، افزود: ارایه خدمات بهداشتی در حاشیه شهرها و دسترسی مردم این مناطق به خدمات درمانی از جمله دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در حیات 40 ساله است و این برنامه ها با تحول سلامت افزایش رضایتمندی در بین مردم رقم زده است.
وی ادامه داد: وضعیت فضاهای درمانی استان مرکزی در حوزه های مختلف بیماری های غیر واگیر از جمله فشار خون، بیماری های قلبی و عروقی و تغذیه مناسب و شاخص این استان درموارد طرح شده از میانگین کشوری بالاتر است.
رئیسی خاطرنشان کرد: وجود برنامه منسجم و مدون در زمینه اجرای برنامه های پایش و ارزیابی در استان مرکزی موجب شده که این استان در همه حوزه ها از جمله بهداشت محیط، بهداشت حرفه ای، تغذیه و حوزه سلامت دستاوردهای مناسبی داشته باشد.
وی یاد آور شد: در جریان اجرای برنامه تحول سلامت 109 طرح بهداشتی و عمرانی در استان مرکزی آغاز شد که بیشتر این طرح ها به بهره برداری رسیده است.
معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به عملکرد اراک در اجرای گام بهداشتی برنامه تحول سلامت، حمایت برای اتمام بقیه طرح ها در دستور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار دارد.
رئیسی افزود: با توجه به شاخصه های مناسب استان مرکزی امید می رود که در آینده این استان به یکی ازمناطق پیشرو در زمینه شاخص های بهداشتی و اجرای نظام پزشک خانواده کشور تبدیل شود.
رئیس دانشگاه ه علوم پزشکی اراک نیز در این نشست گفت: فعالیت این دانشگاه از سال 1369 آغاز شده و اکنون چهار هزار دانشجو در بیش از 50 رشته از جمله 11 رشته تخصصی و 2 رشته دکتری به تحصیل اشتغال دارند.
«حسن طاهر احمدی » افزود: 270 عضو هیات علمی و 670 نیروی انسانی در دانشگاه علوم پزشکی اراک فعالیت دارند.
وی ادامه داد: پنج هزار دانشجو و هشت هزار و 500 کارمند و پرسنل با احتساب دانشکده خمین و ساوه در حوزه های مختلف دانشکده های علوم پزشکی استان فعالیت می کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآور شد: این دانشگاه هفت سال قبل یک هزار میلیارد ریال تراز منفی مالی داشت و از جمله بدهکار ترین دانشگاه های کشور بود اما، با همکاری مسئولان وزارتخانه این شرایط تغییر کرده.
طاهر احمدی افزود: شرکت های بیمه عمده بدهکاران دانشکده علوم پزشکی اراک به شمار می روند که توان پرداخت بدهی خود را نداشته و طلبکاران این دانشگاه به دنبال طلب خود هستند.
وی ادامه داد: پرسنل دانشکده علوم پزشکی اراک با 9 ماه حقوق معوق و پزشکان با یک سال از جمله طلبکاران این دانشگاه هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآور شد: این دانشکده با آغاز برنامه تحول سلامت یک بیمارستان در شهرستان فراهان با مرکزیت فرمهین، بیمارستانی در خنداب، یک بیمارستان خصوصی در اراک و مرحله دوم بیمارستان سرطانی آیت الله خوانساری با 100 تختخواب را ایجاد و تکمیل کرده و در اختیار مردم قرار داده است.
استان مرکزی با 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.