سید «ابوالفضل نصرالهی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این اراضی در قالب 12 پرونده به منظور ایجاد اشتغال، تولید و سرمایه گذاری استعدادیابی شده است.
وی ادامه داد: 6 فقره پرونده به مساحت بیش از 16 هکتار به منظور اجرای طرح های صنعتی خدماتی و کشاورزی در قالب این طرح استعدادیابی ارزیابی شده است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بیان کرد: پرونده های استعداد یابی شده زمین‌های ملی و دولتی برای انجام مراحل بعدی واگذاری به مدیریت امور اراضی متولی قانونی ارجاع شده است.
نصرالهی افزود: دلیجان از قطب‌های صنعتی استان است و صنعتگران و تولید کنندگان متعددی درخواست‌ واگذاری زمین دارند که با اقدامات کارشناسانه و اصولی اراضی ملی استعداد یابی بستر مناسبی برای جذب سرمایه گذار فراهم می شود.
به گفته وی استعدادیابی اراضی با هدف شناسایی توان اکولوژیک و قابلیت اراضی منابع طبیعی برای تهیه، توسعه و اجرای طرح های مدیریت منابع طبیعی و رسیدن به توسعه پایدار، برنامه های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی انجام می شود.
رئیس منابع طبیعی و ابخیزداری دلیجان خواستار ارایه درخواست‌های سرمایه‌گذاران با رعایت الزامات زیست محیطی شد و اضافه کرد: استعدادیابی اراضی ملی به این معناست که اراضی ملی مدیریت و به بهترین شکل واگذار شود.
220 هزار هکتار اراضی ملی مرتعی در دلیجان وجود دارد که 66 هزار هکتار مراتع درجه یک، 66هزار هکتار مراتع متوسط و بقیه فقیر و بسیار فقیر است.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.