«فرامرز جدیدی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این واحدها صنعتی تولید کننده عایق رطوبتی بودند که به دلیل رعایت نکردن استانداردهای زیست محیطی، آلایندگی محیطی و بالا بودن نتایج خود اظهاری در پایش مشمول دریافت اخطاریه شدند.
وی اظهارداشت: چنانچه مسئولان صنایع مذکور ظرف مهلت مقرر نسبت به رفع آلایندگی و اصلاح وضعیت زیست محیطی خود اقدام نکنند بر اساس ماده 16 قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا با هماهنگی مقام قضایی از فعالیت تولیدی واحد تا زمان رفع کامل آلودگی ممانعت می شود.
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست دلیجان اظهار داشت: با اجرای طرح پایش و تشدید بازرسی از واحدهای صنعتی در 2 روز اخیر پنج واحد آلاینده زیست محیطی شناسایی شدند.
جدیدی افزود: برای چهار واحد اخطار زیست محیطی صادر شد و برای یک واحد آلاینده دیگر با توجه به سابقه آلایندگی و بی توجهی به اخطارهای زیست محیطی درخواست مهر و موم به مراجع قضایی داده شد.
وی تصریح کرد: در صورت تایید درخواست و صدور حکم قضایی این واحد تولید کننده ایزوگام مهر و موم می شود.
سرپرست حفاظت محیط زیست دلیجان گفت: صتحبان صنعت و کارآفرینان باید رعایت موازین زیست محیطی را سرلوحه کارشان قرار دهند در غیراین صورت با آن ها برخورد قاطع می شود.
جدیدی بیان کرد: بر اساس تکالیف قانون برنامه پنجم توسعه هر اقدام تولیدی و صنعتی باید با مجوز، نظارت و پیوست مطالعات زیست محیطی فعالیت کند و طبق ماده 688 قانون مجازات اسلامی نیز هر واحد تولیدی که اثرگذاری منفی در کیفیت منابع زیستی داشته باشد، تعطیل می شود.
شهرستان دلیجان در جنوب استان مرکزی با 50 هزار نفر جمعیت و 400 واحد صنعتی به عنوان چهارمین شهر آلوده استان مرکزی مطرح است.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.