کامبیز خلیلی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این واحدها صنعتی و خدماتی مستقر در شهرک صنعتی و ناحیه صنعتی شهدای راونج بودند که به دلیل رعایت نکردن استانداردهای زیست محیطی، آلایندگی محیطی و بالا بودن نتایج خود اظهاری در پایش مشمول دریافت اخطاریه شدند.
وی اظهارکرد: این واحدها شامل بیمارستان، تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی، یک واحد تولید الیاف و 2 واحد تولید قیر هستند.
وی افزود: چنانچه مسئولان امر ظرف مهلت مقرر نسبت به رفع آلایندگی و اصلاح وضعیت زیست محیطی خود اقدام نکنند بر اساس ماده 16 قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا با هماهنگی مقام قضایی از فعالیت تولیدی واحد تا زمان رفع کامل آلودگی ممانعت می شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست دلیجان اظهار کرد: اگر چه دلیجان به عنوان قطب تولید عایق رطوبتی کشور شهرت دارد، اما این نقش موجب نمی شود که صنایع فعال در این چرخه موازین زیست محیطی را در مناسبات کاری خود به درستی تعریف نکنند و با آلایندگی آسیب و تخریب محیطی داشته باشند.
خلیلی با بیان اینکه نداشتن فیلتراسیون استاندارد در واحدهای صنعتی مهمترین عامل آلودگی هوای این شهرستان است گفت:یکصد واحد تولید ایزوگام، 30 واحد کوره آجرپزی، 14 کارخانه تولید پودر صنعتی و معادن شن و ماسه از کانون های آلودگی این شهرستان هستند.
وی بیان کرد: این واحدهای صنعتی سیستم فیلتراسیون دارند اما، خارج از استانداردهای لازم است که با انتشار گازهای آلاینده در هوای دلیجان به شدت بر کیفیت محیط اثرگذاری دارند.
رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان دلیجان گفت: بر اساس تکالیف قانون برنامه پنجم توسعه هر اقدام تولیدی و صنعتی باید با مجوز، نظارت و پیوست مطالعات زیست محیطی فعالیت کند و طبق ماده 688 قانون مجازات اسلامی نیز هر واحد تولیدی که اثرگذاری منفی در کیفیت منابع زیستی داشته باشد بایستی تعطیل شود.
وی اظهار کرد: در سه ماه نخست امسال تاکنون به 15 واحد صنعتی وتولیدی آلاینده این شهرستان اخطار زیست محیطی داده شده است.
شهرستان دلیجان در جنوب استان مرکزی با 50 هزار نفر جمعیت به عنوان چهارمین شهر آلوده استان مرکزی مطرح است.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.