به گزارش ایرنا، سرهنگ پاسدار«محمدرضا عسگری» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این مراکز فرهنگی، آموزشی و اشتغالزیی با هدف محرومیت زدایی و ارائه مشاوره در بخش های مختلف اجتماعی و اقتصادی در کوی علی ابن ابیطالب (ع)، سجادیه (ع)، ولیعصر(عج) و قنات ناصری از سوی سپاه ناحیه اراک و با مشارکت شهرداری این شهر ساخته شده و در هفته گرامیداشت بسیج بهره برداری می شود.
وی ادامه داد: در این مراکز فرهنگی، آموزشی و اشتغالزایی علاوه بر ارائه مشاوره های اشتغال و کارآفرینی، کارگاه های قالی بافی و خیاطی نیز راه اندازی شده و بانوان می توانند ضمن دریافت آموزش در این کارگاه ها اشتغال نیز داشته باشند.
فرمانده سپاه ناحیه اراک بیان کرد: همچنین 2 خانه محروم نیز که از سوی سپاه ناحیه اراک در روستاهای ده نمک و خیرآباد ساخته شده است در هفته گرامیداشت بسیج بهره برداری می شود.
سرهنگ پاسدار عسگری اظهار داشت: علاوه بر طرح های عمرانی و اقتصادی، بیش از 180 عنوان برنامه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در هفته گرامیداشت بسیج در نقاط مختلف شهری و روستایی شهرستان اراک برگزار می شود.
وی گفت: ارائه ویزیت رایگان در مساجد نقاط مختلف شهری و روستایی اراک، همایش ائمه جماعات، هیات امناء و فرماندهان پایگاه های بسیج این شهرستان و گلباران قبور مطهر شهدا از دیگر برنامه های سپاه ناحیه اراک در هفته گرامیداشت بسیج است.
فرمانده سپاه ناحیه اراک افزود: برگزاری یادواره های شهدا در نقاط مختلف استان، مسابقات ورزشی، مسابقات حفظ و تفسیر قرآن کریم، نشست های روشنگری و بصیرتی، تجلیل از بسیجیان نمونه، برگزاری جشن میلاد حضرت نبی اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) در مصلی بیت المقدس و گردهمایی حلقه های صالحین، دیدار با نماینده ولی فقیه و ائمه جمعه استان و دیدار با خانواده های معظم شهدا از دیگر برنامه های سپاه ناحیه اراک در هفته گرامیداشت بسیج است.
وی با بیان اینکه هر یک از روزهای هفته بسیج با یک عنوان نامگذاری شده است، بیان کرد: 29 آبان با عنوان بسیج، فرهنگ و مسجد محوری، 30 آبان با عنوان بسیج، اقتصاد مقاومتی، خدمات رسانی و سازندگی، یکم آذر با عنوان بسیج، اقتدار دفاعی و امنیتی، دوم آذر با عنوان بسیج، معنویت و انتظار نامگذاری شده است.
سرهنگ پاسدار عسگری شعار هفته بسیج امسال را بسیج مظهر ایستادگی، پیشرفت، وحدت و خدمت عنوان کرد و گفت: سوم آذر با عنوان بسیج، جهاد کبیر و استکبار ستیزی، چهارم آذر با عنوان بسیج، جهاد روشنگری و تبیین و پنجم آذر با عنوان بسیج، 40 سال افتخار در هفته گرامیداشت بسیج نامگذاری شده است.
وی با بیان اینکه ساختار شجره طیبه بسیج بر اساس ارزش های ناب انقلاب اسلامی و آرمان های امام راحل شکل گرفته است، بیان کرد: تلاش برای حفظ نظام اسلامی بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب محور برنامه های بسیج است.
فرمانده سپاه ناحیه اراک اظهار داشت: هفته بسیج یادآور دلاورمردی ها و ازخود گذشتگی های بسیجیانی است که در دوران دفاع مقدس بدون هیچ چشمداشت و ادعایی تا آخرین قطره خون از مرزهای ایران اسلامی دفاع کردند و اجازه دست درازی به خاک وطن را به دشمن ندادند.
وی گفت: بسیج مجموعه ای متشکل از افراد متعهد و متخصص است که خدمت رسانی به مردم را در رأس برنامه های خود می داند و امروز اقتدار نظام اسلامی به رشد و توسعه فعالیت های بسیج و انعکاس تفکر و روحیه بسیجی در جامعه بستگی دارد.
نیروی بسیج پنجم آذرماه سال 1358 به فرمان امام خمینی(ره) تشکیل شد.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.