«داوود نوروزخانی» روز سه شنبه به مناسبت هفته حمایت از بیماران کلیوی (24 تا 30 آبان) در گفت و گو با ایرنا افزود: استان مرکزی ظرفیت درمانی مطلوبی دارد اما در زمینه پیوند اعضا گام های موثری برداشته نشده است.
وی اظهار داشت: اکثر اعمال پیوند کلیه بیماران استان مرکزی در تهران انجام می شود که از نظر هزینه ، تردد برای بیماران دشوار است و راه اندازی بخش پیوند و تامین نیرو متخصص در بخش درمانی را دوچندان می کند.
مدیر انجمن بیماران کلیوی استان مرکزی گفت: هر ماه پنج پیوند کلیه در استان انجام می شود که این تعداد ظرفیت مناسبی برای راه اندازی بخش جراحی پیوند کلیه در استان است.
نوروزخانی افزود: 12 بیمار نیازمند به پیوند کلیه در استان امسال برای انجام عمل جراحی به تهران اعزام شدند که پیوند عضو سه نفر از فرد زنده و 9 نفر از مرگ مغزی بوده است.
وی اظهار داشت:379 بیمار کلیوی از سال 72 تاکنون در استان عمل جراحی پیوند کلیه را انجام داده اند که 171 زن و بقیه مرد بوده اند.
مدیر انجمن بیماران کلیوی استان مرکزی گفت: 768 بیمار کلیوی در استان وجود دارد که 427 نفر مرد و 341 زن هستند و 17 بیمار کلیوی نیز دیالیز صفاقی را شامل می شود.
نوروزخانی افزود: بیماران دیالیزی نیازمند حمایت هستند و تلاش برای اشتغالزایی آنان اهمیت زیادی دارد تا از عهده پرداخت هزینه درمان و زندگی خانواده برآیند.
24 تا 30 آبان ماه، با عنوان هفته حمایت از بیماران کلیوی نامگذاری شده است.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.