«عباس ارشدی» روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این میزان محصول از سطح زیر کشت 2 هزار و 700 هکتار شامل یک هزار و 850 هکتار لوبیا چیتی و 353 هکتار لوبیا سفید و 504 هکتار لوبیا قرمز برداشت شده است.
وی بیان کرد: تولید امسال محصول لوبیا در مقایسه با مدت مشابه پارسال 200 تن افزایش یافته است.
مدیر جهاد کشاورزی خمین گفت: کشت لوبیا به عنوان یکی از مهمترین محصولات بهاره خمین است و این شهرستان به عنوان قطب تولید کننده لوبیا در سطح کشور مطرح است.
ارشدی بیان کرد: با توجه به اینکه لوبیا از کشت های آب بر محسوب می شود بر اساس سیاست های جهاد کشاورزی توزیع ارقام جدید با کاهش طول دوره رشد و استفاده از سیستم های آبیاری تیپ برای استفاده بهینه آب در دستور کار قرار گرفته است.
وی اظهارداشت: بر همین اساس ارقام لوبیا چیتی امسال شامل محلی خمین، صدری، کوشا و غفار و لوبیا قرمز شامل ارقام گلی، صیاد، درخشان و اختر و لوبیا سفید شامل ارقام شکوفا، الماس و درسا امسال کشت شد.
مدیر جهاد کشاورزی خمین گفت: وجود 45 کارگاه بوجاری و بسته بندی لوبیا با اشتغال زایی بیش از 400 نفر در این کارگاه ها باعث شده جایگاه خمین در تجارت لوبیا قابل توجه باشد.
به گفته ارشدی بذر اصلاح و گواهی شده لوبیا چیتی توسط یک شرکت خصوصی در خمین تولید شده است و در اختیار لوبیا کاران کشور قرار می گیرد.
مدیر جهاد کشاورزی خمین بیان کرد: 12 هزار بهره بردار در بخش زراعت خمین فعال است که 90 درصد این تعداد به کاشت و تولید لوبیا مشغول هستند.
52 درصد از جمعیت 105 هزار نفری خمین در قالب 14 هزار خانوار کشاورز هستند.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.