به گزارش خبرنگار ایرنا، سید رحیم بخشی روز یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان نوشهر افزود: امسال 628 طرح فراگیر با اعتباری بالغ بر یکهزار و یازده میلیارد تومان و با پیش بینی اشتغال برای 9 هزار و 416 نفر به بانک های عامل مازندران ارسال شده است.
وی ادامه داد: تاکنون 117 طرح فراگیر در استان مازندران 106 میلیارد تومان تسهیلات از بانک های عامل دریافت کردند.
به گفته وی ، در حال حاضر قرارداد پرداخت تسهیلات 156 طرح با اعتباری حدود 173 میلیارد تومان در بانک های عامل منعقد شده و بقیه طرح ها نیز در دست بررسی است.
بخشی با اشاره به سهم 750 میلیارد تومانی اعتبارات مازندران در حوزه طرح های فراگیر اشتغالزایی بر ضرورت افزایش تعامل و همکاری بین دستگاههای اجرایی و بانک هاd عامل برای افزایش اعتبارات جذب شده در حوزه اشتغال فراگیر تاکید کرد.
معاون مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری مازندران گفت: حوزه صنعت، معدن و تجارت با 351 طرح فراگیر و با اعتبار 588 میلیارد تومان، حوزه جهاد کشاورزی با 150 طرح و با اعتبار 162 میلیارد تومان و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با 66 طرح و اعتبار 170 میلیارد تومان به ترتیب بیشترین طرح های فراگیر استان را شامل می شود.
فرماندار نوشهر نیز در این جلسه خواستار رفع موانع برای اجرای بیشتر طرح های اشتغالزایی در شهرستان نوشهر شد.
عبدالصمد صفرنژاد با اشاره به لزوم پی گیری دستگاهها و بانک های عامل برای تسهیل در پرداخت تسهیلات به طرحهای اشتغال فراگیر افزود: در حال حاضر 35 طرح با اعتبار 12 میلیارد و 841 میلیون تومان به بانک ها معرفی شده اند که باید افزایش یابد.
وی با اشاره به 24 طرح فراگیر در دست بررسی از سوی بانک عامل شهرستان بر ضرورت تسریع در روند بررسی ها تاکید کرد.
میزان بیکاری مازندران براساس گزارش مرکز آمار ایران در تابستان سال گذشته حدود 9.5 درصد بود که در مقایسه با میانگین کشوری نرخ بیکاری مازندران 2.2 درصد کمتر است.
مازندران 3 میلیون و 258 هزار نفر جمعیت دارد که 53 درصد در شهرها و مابقی در 3 هزار روستا سکونت دارند.
/1295/ 1602/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.