به گزارش ایرنا، این انتخاب به دنبال قانون منع به کارگیری بازنشستگان و آخرین مهلت کاری «داود تاجران» شهردار اراک صورت گرفت.
در نشست رای گیری انتخاب سرپرست شهرداری اراک 2 گزینه «ابوالفضل شالی بیگ» و «محمد جعفر پور» پیشنهاد شد که «شالی بیگ» با کسب هشت رای موافق به مدت سه ماه برای سرپرستی مدیریت شهری اراک انتخاب شد.
نایب رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در این نشست گفت: نیروگاه شازند در چند روز گذشته اقدام به استفاده از سوخت مازوت کرد که این مهم باید با جدیت از سوی مسئولان زیست محیطی پیگیری شود.
«سعید نادری» افزود: استفاده از سوخت طبیعی گاز در نیروگاه شازند از مصوبات سفر هیات دولت است و پایبندی به این مصوبه ضروری است.
وی بیان کرد: با توجه به سرد شدن هوا، استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه شازند نقش موثری در افزایش آلایندگی های شهر اراک دارد.
این عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: طرح جامع کاهش آلودگی هوای این شهر از بیش از 10 سال گذشته در ارا‌ک مصوب شده و تاکنون اقدام هایی نیز برای کاهش آلاینده های هوا صورت گرفته اما اگر نیروگاه شازند به تعهد خود عمل نکند دوباره بسیاری از آلاینده ها به اراک بازمی گردد.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: طرح هایی که در هفته گذشته در کلانشهر ارا‌ک بهره برداری شد جای نقد دارد و باید برای بهره برداری از طرح های عمرانی با کمیسیون عمران مشورت می شد و این کمیسیون در جریان پیشرفت طرح ها قرار می گرفت.
نایب رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک اضافه کرد: تعدادی از این طرح ها تکمیل نبودند و نباید عنوان بهره برداری بر روی آنها گذاشت.
نادری بیان کرد: پارک بانوان هنوز تا تکمیل نهایی فاصله دارد و تقاطع غیرهمسطح علم الهدی با مشکلات زیادی همراه است سوله های ورزشی هنوز تکمیل نشده و هتل اطلس نیز قابلیت بهره برداری نداشت.
یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در این نشست گفت: مسائل کوچک در شورای شهر اراک باید کنار گذاشته شود و اهداف و وظایف بزرگتر دنبال شود.
«علیرضا مرادی» افزود: شهردار اراک در طول 13 ماه فعالیت خود تلاش های زیادی برای توسعه این شهر داشت که نباید این خدمات و تلاش ها نادیده گرفته شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: مشخص نیست چه اتفاقی افتاد که موضوع ساخت زیرگذر در ورودی غربی اراک(سنجان) به روگذر تبدیل شد.
مرادی افزود: طبق نظر یک کارشناس اگر همین امروز پایه های ساخت جمع شود پروژه از نظر فنی و مالی مقرون به صرفه خواهد بود چراکه تاکنون رقم بسیاری هزینه شده است و ٢٠ میلیارد دیگر نیز نیاز دارد.
رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی کلانشهر اراک نیر در این نشست گفت: اعتبار زیادی برای ساخت پل سنجان هزینه شده است و باید هزینه هاب بیشتری نیز صرف شود و اگر تبعات اجتماعی نداشت باید این پل جمع می شد.
«محمدحسین فدایی» افزود: پیشرفت فیزیکی این طرح در طول 44 ماه گذشته به 17 درصد رسیده که در هر 10 ماه تنها چهار درصد پیشرفت داشته و با ادامه این روند 84 ماه دیگر تا بهره برداری این طرح زمان نیاز است.
وی افزود: تغییر برنامه زیرگذر به روگذر اقدامی غیرمنطقی است و تمام مباحث کارشناسی کنار گذاشته شده است.
در نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر قرارداد بین سرمایه گذران با شهرداری ساخت پنج جایگاه سوخت بنزین در اراک، استقرار سیستم یکپارچه نرم افزاری در شهرداری و مناطق در راستای شفاف سازی عملکرد واحدهای مختلف مصوب شد.
افتتاح حساب نزد بانک مهر ایران و 2 حساب نزد بانک شهر برای سازمان سرمایه گذاری و واریز درآمدهای حاصله و تنخواه دریافتی نیز در این نشست مصوب شد.
کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از 520 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.
3005/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.