به گزارش ایرنا، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» روز پنجشنبه در جمع دانش آموزان بسیجی استان مرکزی در محل دفتر نماینده ولی فقیه در این استان، افزود: تشریح مجاهدت های امام راحل از سال 1342 تا پیروزی انقلاب اسلامی وظیفه اصلی نظام آموزشی کشور است.
وی ادامه داد: امام خمینی (ره) در چهارم آبان 1343 در حالی که به تازگی از حصر رژیم شاهنشاهی آزاد شده بودند، علیه کاپیتولاسیون اعتراض و افشاگری نمودند و این مهم یکی از دلایل اصلی آگاهی مردم از جنایت های رژیم شاهنشاهی و در نهایت پیروزی انقلاب اسلامی است.
امام جمعه اراک بیان کرد: امام راحل با سخنرانی و اعتراض علیه کاپیتولاسیون از عزت و اقتدار ملت ایران دفاع کردند و آرمان های ایشان از همان سال ها در جامعه ایران اسلامی نهادینه شد.
وی اظهار داشت: تشریح و تبیین مجاهدت های امام راحل و جانفشانی های شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی بین نسل جوان، جامعه ایران اسلامی را از نقشه های شوم دشمنان بیمه می کند.
آیت الله دری نجف آبادی گفت: نقش موثر دانش آموزان در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی نیز باید از سوی نهادهای مسئول، در جامعه برجسته سازی شود.
وی ادامه داد: دانش آموزان در هشت سال دفاع مقدس دوشادوش اقشار مختلف مردم در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور داشته و نقش موثری در غلبه رزمندگان اسلام بر دشمن بعثی داشتند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: وجود شهدایی همچون حسین فهمیده و 36 هزار دانش آموز شهید نشان از عمق بصیرت و دانایی آحاد ملت ایران اسلامی نسبت به آرمان های امام راحل و انقلاب اسلامی دارد که این سیره ارزشمند باید چراغ راه دانش آموزان ایران اسلامی قرار گیرد.
هفتم تا 13 آبان ماه به عنوان هفته بسیج دانش آموزی نامگذاری شده است.
استان مرکزی یک هزار شهید والامقام دانش آموز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.