دکتر «جواد جواهری» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این واحد سیار با امکانات تخصصی خدمات دندانپزشکی با هدف دسترسی عادلانه به سلامت، افزایش سطح سلامت دهان و دندان و کاهش هزینه های درمانی در روستاهای محروم خمین راه اندازی شده است.
وی اظهارداشت: این خدمات سیار در قالب طرح هفت روزه به صورت رایگان ارایه می شود و واحد دندانپزشکی مذکور با استقرار در 2 مرکز خوگان و ورچه با اولویت دانش آموزان و گروه های هدف در این مناطق را معاینه و خدمات رسانی می کنند.
دکتر جواهری افزود: تیم متشکل از 2 دندانپزشک و 2 نفر دستیار در قالب این طرح خدماتی همچون معاینه، پوشاندن شیارهای دندانی، ترمیم دو سطحی، سه سطحی را به صورت داوطلبانه و جهادی ارایه می دهند.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی خمین ادامه داد: خدمات دندانپزشکی در راستای سیاست های برنامه تحول سلامت ازسال 94 با نرخ دولتی در مراکز درمانی این شهرستان کلید خورد.
جواهری افزود: در راستای برنامه های تحول نظام سلامت 9 مرکز در این شهرستان خدمات دندانپزشکی با تعرفه های دولتی ارایه می دهند.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی خمین گفت:سه مرکز در شهر و 6 مراکز روستایی با چهار دندانپزشک با نرخ های دولتی به ارایه خدمات دندانپزشکی می پردازند.
دکتر جواهری ادامه داد: در این مراکز خدماتی شامل غربالگری و معاینه دهان و دندان، ثبت اطلاعات، آموزش بهداشت، رادیوگرافی پری اپیکال، جرم گیری، بروساژدوفک، کشیدن دندان، ترمیم از یک تا سه سطحی، دندان های شیری و دایمی به بیماران داده می شود.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت است که 40 هزار نفر آن ساکن روستاها هستند.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.