به گزارش ایرنا،« ابوالفضل مرتضیان» پنجشنبه در نشست بررسی اجرای طرح چشم انداز 20 ساله این شهرستان با محوریت برنامه پنج ساله دوم، افزود: بر اساس این طرح خمین تا سال 1408 به شهری سبز، آرامش دهنده، گردش پذیر، با شبکه دسترسی مناسب، ایمن و صنعتی تبدیل می شود.
وی ادامه داد: این شهر ظرفیت های بسیاری برای توسعه دارد و این توسعه یافتگی به برنامه های کارشناسانه بلندمدت نیاز دارد.
شهردار خمین تاکید کرد: چشم اندازی برای اجرای کامل به شکل برنامه های پنج ساله و مستمر و براساس اولویت های توسعه شهری مشترک با بخش خصوصی به مرحله عمل درمی آید.
مرتضیان وجود اماکن تاریخی نظیر بیت امام راحل،قلعه سالار محتشم وهوای پاک در جذب گردشگر به شهر را موثر بیان کرد و افزود: حضور گردشگران داخلی و خارجی در شهر باعث معرفی و کسب درآمد می شود که باید از این ظرفیت به خوبی بهره برد.
وی اظهار داشت: بافت تاریخی و مذهبی این شهر زمینه لازم برای توسعه یافتگی را دارد.
شهردار خمین گفت: اجرای طرح چشم انداز 20 ساله خمین نیاز به مطالعات وسیعی در تمامی حوزه های شهری دارد تا محاسن و معایب شهر مشخص شود.
شهردار خمین افزود: رودخانه های این شهر این ظرفیت را دارند که به تفرجگاه برای شهروندان تبدیل شوند.
مرتضیان ادامه داد: ترمیم کف پوش ها و مناسب سازی معابر برای معلولان تا پنج سال آینده تکمیل می شود.
وی با اشاره به سرگردانی آب های سطحی تصریح کرد: آب های سطحی با ایجاد چهار کانال در داخل شهر جمع آوری می شوند و پیش بینی می شود 2 کانال دیگر تا پایان سال ساخته شود.
شهردار خمین زیباسازی شهری را از دیگر موارد چشم انداز بیان کرد و افزود: حذف دیوارهای مخروبه، نقاشی بر روی دیوارها با محوریت هویت ایرانی و اسلامی، زیباسازی تابلوی اصناف و ادارات و زیباسازی ورودی های شهر به منظور زیباسازی منظر شهری انجام می شود.
مرتضیان گفت: جمع آوری مکانیزه زباله های شهری و تولید انرژی از آن ها در بازیافت می تواند خمین را به مرکز بازیافت شهرها و استان های همسایه تبدیل کند.
وی تاکید کرد: وجود دانشکده علوم پزشکی در خمین بستر خوبی برای ایجاد توریسم درمانی است.
رئیس شورای شهر خمین نیز در این نشست گفت: چشم انداز 20 ساله این شهر زمینه بهبود شاخص های شهروندی را فراهم می کند.
« علی بیات» با اشاره به اینکه عوارض یکی از درآمدهای شهرداری است، افزود: شهروندان بعد از بهبود شاخص ها با شهرداری آشتی و انگیزه پرداخت عوارض را پیدا می کنند.
وی خاطرنشان کرد: حضور گردشگر در این شهر به بسترسازی های فیزیکی و اجتماعی نیاز دارد.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت است که 70 هزار نفر ان ساکن شهر هستند.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.