«محمدرضا مختاری» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این واگن ها به سفارش شرکت پارسیان ریل شرق در شرکت واگن پارس اراک طراحی و ساخته شده و ارزش ریالی هر یک از آن ها چهار میلیارد و 500 میلیون ریال است.
وی اظهار داشت: عملیات ساخت این واگن ها از اوایل شهریورماه اجاری در واگن پارس اراک آغاز شد که امروز 10 واگن آماده و تحویل شرکت بهره بردار شد.
مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک بیان کرد: مجموع قرارداد شرکت پارسیان ریل شرق با واگن پارس اراک ساخت 100 واگن غله بر است که اکنون 10 واگن از این قرارداد تحویل شد.
وی توضیح داد: پیش از این نیز قرارداد ساخت 100 واگن غله بر بین شرکت واگن پارس با شرکت پارسیان ریل شرق منعقد شد که همه این واگن ها ساخته و تحویل این شرکت بهره بردار شد.
مختاری گفت: ساخت واگن های غله بر از محصولات جدید این شرکت است که می تواند با تولید انبوه نیاز داخل را به طور کامل تامین و صرفه جوی ارزی چشمگیری را به دنبال داشته باشد.
مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک یادآوری کرد: همزمان با ساخت واگن های غله بر کار ساخت شماری واگن مسافربری و انواع واگن های باری چهار و 6 محوره نیز در شرکت واگن پارس اراک جریان دارد.
مختاری افزود: بقای شرکت واگن پارس به قوای مالی شرکت های بهره بردار وابسته است و انتظار می رود دولت با حمایت از این شرکت ها و همچنین جلوگیری از واردات بی رویه انواع واگن های مسافربری و باری گام مهمی در راستای حفظ این شرکت و شرکت های پایین دستی واگن پارس بردارد.
وی ادامه داد: 17 درصد از مواد اولیه واگن های باری و 25 درصد از مواد اولیه واگن های مسافربری وارداتی است که قیمت این محصولات نسبت به سال گذشته یک و نیم تا 2 برابر شده اند.
مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک بیان کرد: مواد اولیه داخلی نسبت به مواد اولیه وارداتی افزایش بیشتری داشته و برخی از محصولات داخلی نسبت به سال گذشته بیش از سه برابر شده است.
مختاری اضافه کرد: براساس افزایش قیمت مواد اولیه داخلی و وارداتی، قیمت محصولات تمام شده شرکت واگن پارس نیز افزایش چشمگیری داشته است، اما تا کنون هیچ تغییری در تعرفه بلیط قطارهای مسافربری و کرایه قطارهای باری ایجاد نشده و به همین دلیل شرکت های بهره بردار با مشکلات زیادی از جمله ضعف بنیه مالی مواجه شده اند.
شرکت واگن پارس اراک واحد تولیدی مادر تخصصی در حوزه محصولات ریلی خاورمیانه است.
این شرکت در سال 1354 آغاز به کار کرد و در سال 1364 با سرمایه‌ گذاری سازمان صنایع و نوسازی ایران به یکی از زیر مجموعه‌های این سازمان پیوست.
کارگاه های تولیدی شرکت واگن پارس در فضایی به گستره 33 هکتار جانمایی شده است.
این شرکت به عنوان بزرگترین سازنده انواع لوکوموتیو، واگن های باری، مسافری و مترو در خاورمیانه، متولی اصلی تولیدات سامانه حمل و نقل ریلی کشور است.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.