به گزارش ایرنا، سید «علی آقازاده» روز دوشنبه در ستاد اربعین استان مرکزی، افزود: مدارک پنج هزار زائر دیگر نیز به کنسولگری موقت عراق در استان مرکزی ارائه شده و در انتظار صدور روادید هستند.
وی ادامه داد: استقرار کنسولگری موقت عراق در استان مرکزی گام مهم در راستای رفاه و آرامش زائران حرم حسینی بود و توانسته رضایت شهروندان را بیش از پیش جلب کند.
استاندار مرکزی بیان کرد: علاوه بر زائران حسینی از استان مرکزی جمعی از زائران استان های دیگر از قبیل لرستان، همدان و کاشان نیز برای دریافت روادید به دفتر کنسوگری موقت عراق در محل مدیرت حج و زیارت استان مرکزی مراجعه می کنند.
وی گفت: همایش پیاده روی اربعین حسینی به عنوان بزرگترین اجتماعی ملت جهان باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان قرار گیرد و همه باید برای برگزاری باشکوه این آیین معنوی تلاش کنند.
آقازاده اضافه کرد: استان مرکزی به لحاظ موقعیت جغرافیایی در محل عبور زائران حسینی از نقاط مختلف کشور قرار گرفته است و تمامی دستگاه های متولی به خصوص پلیس راهور باید برای تامین امنیت جاده های استان تلاش کنند.
وی گفت: حضور گسترده مردم در برپایی پیاده روی اربعین حسینی به این آیین معنوی رنگ و بوی معنویت بخشیده و باید از این مشارکت عمیق و معنا دار در در حل مشکلات و مسایل نیز استفاده کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: عملکرد دستگاه ها در اربعین و نحوه خدمات رسانی، توسط کمیته بازرسی و ارزیابی عملکرد، نظارت و ارزیابی می شود.
«فتح الله حقیقی» افزود: تدابیر ویژه برای تأمین امنیت زائران در ستاد اربعین استان و شهرستان ها با آمادگی کامل دستگاه ها و نهادهای مربوطه در راستای تردد آسان و رفاه زائران اربعین حسینی اندیشیده شده است.
دبیر ستاد اربعین استان مرکزی نیز گفت: در آیین پیاده روی اربعین، موکب های این استان روزانه بیش از 364 هزار و 800 پرس غذای گرم بین زائران حرم حسینی(ع) توزیع می کنند.
«محسن امیدی» افزود: 106 هزار غذادر 12 زائرسرا صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف و بقیه در کربلا و ایستگاه های صلواتی حدفاصل کربلا تا نجف بین زائران توزیع می شود.
وی ادامه داد: 30 زائرسرا از سوی ستاد اربعین استان مرکزی در عراق راه اندازی شده که 12 زائر سرا در شهر نجف اشرف، 10 زائرسرا در مسیر پیاده روی نجف به کربلا، هشت زائرسرا در کربلای معلی و یک زائرسرا نیز در کاظمین به زائران حسینی خدمات رسانی دارند.
دبیر ستاد اربعین استان مرکزی اظهار داشت: 19 زائرسرای این استان اربعین امسال در عراق علاوه بر توزیع وعده های غذایی خدمات اسکان نیز به زائران ارائه می کنند که امکانات آن ها برای خدمات و اسکان به حدود 15 هزار زائر است.
سال گذشته 57 هزار زائر از استان مرکزی در آیین پیاده روی اربعین حسینی شرکت کردند.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.