دکتر «ثریا پازوکی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح ها شامل بخش های CCU و ICU بیمارستان امام خمینی (ره) اراک، NICU، اطفال و مراقبت های ویژه بیمارستان شازند، بلوک زایمان و CSR(استریل) نوزادان و فیزیوتراپی بیمارستان ساوه ، درمانگاه شهرستان زرندیه و پلی کلینیک بیمارستان امام خمینی (ره) اراک است.
وی توضیح داد: عملیات بهسازی و توسعه بخش های مراقبت های ویژه قلبی( CCU) ومراقبت ویژه(ICU) بیمارستان امام خمینی (ره) با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال ساخته و تجهیز شده و تا ماه آینده آماده بهره برداری می شود.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این طرح خدمات مراقبت ویژه این مرکز درمانی با 12 تخت انجام خواهد شد که هشت تخت بهسازی و چهار تخت افزوده شده است.
پازوکی اظهار داشت: پنج تخت مراقبت ویژه نوزادان (NICU) و 15 تخت اطفال نیز در بیمارستان شازند بهسازی و تجهیز شده است.
وی توضیح داد: چهار تخت مراقبت های ویژه (ICU) نیز در بیمارستان شازند ایجاد شده که در مجموع برای انجام این سه طرح درمانی 20 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است و در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسند.
مدیر در مان تامین اجتماعی استان مرکزی توضیح داد: بلوک زایمان و امکانات CRSنوزادان و فیزیوتراپی نیز از طرح های درمانی بیمارستان چمران ساوه است که از یک سال پیش کلید خورده و با 20 میلیارد ریال اعتبار تکمیل و در در حال تجهیز است و این طرح ها نیز در دهه فجر امسال بهره برداری می شوند.
پازوکی عنوان کرد: درمانگاه شهرستان زرندیه نیز در زمینی به وسعت سه هزار متر مربع در سه طبقه درحال ساخت است که 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بهره برداری از آن در بازه 18 ماهه هدفگذاری شده است.
وی توضیح داد: اعتبار پیش بینی شده این طرح درمانی 140 میلیارد ریال است و تلاش می شود که طبق زمانبندی ساخته و تجهیز شود.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ساخت پلی کینیک بیمارستان امام خمینی (ره) اراک از طرح های کلیدی و با اهمیت حوزه عمرانی تامین اجتماعی استان مرکزی است چرا که با انجام آن ساماندهی امور اداری و خدمات درمانی سرپایی کامل شده و امکان بهره گیری موثرتر از فضاهای درمانی موجود در این بیمارستان برای ارایه خدمات کیفی و تخصصی مراجعان فراهم می شود.
پازوکی گفت: تهیه نقشه و آماده سازی فضا برای آغاز این طرح عمرانی انجام شده و با تخصیص بودجه 100 میلیارد ریالی عملیات اجرایی آن در اسرع وقت کلید می خورد.
وی افزود: این طرح در زمینی به وسعت سه هزار متر مربع در سه طبقه ساخته می شود و با تمرکز امور اداری و خدمات درمان سرپایی در آن، زمینه افزایش 16 تخت بیمارستانی در فضاهای موجود درمانی و تقویت خدنات تخصصی قلب فراهم می شود.
مدیردرمان تامین اجتماعی استان مرکزی عنوان کرد: درحال حاضر به علت مراجعه بالا و محدودیت فضای درمانی بیمارستان امام خمینی (ره) اراک پذیرش بیمار سرپایی محدودیت هایی دارد اما با انتقال این حوزه به پلی کیلینیک جدید امکان افزایش پزشکان متخصص و پذیرش بیشتر وجود دارد.
خدمات درمانی تامین اجتماعی استان مرکزی از طریق سه بیمارستان امام خمینی (ره) در اراک، شهید دکتر چمران ساوه و شازند، پلی کلینیک تخصصی ابن سینا و هفت درمانگاه ارایه می شود.
6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.