«محمدعلی خلج» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: جشنواره و نمایشگاه تخصصی گل های داوودی از 28 مهر تا 10 آبان ماه به طور همزمان در تهران، مشهد، خرم آباد، سمنان، اصفهان و محلات در استان مرکزی برگزار می شود.
وی بیان کرد: 870 رقم و رنگ در کنار 60 رقم گل های داوودی برتر جهان در این جشنواره و نمایشگاه گل های داوودی به نمایش گذاشته می شود.
معاون پژوهش و فناوری پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی در محلات گفت: جشنواره گل های داوودی محلات در پژوهشکده گل و گیاهان زینتی در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع برگزار می‌شود.
خلج ادامه داد: هر سال 600 رقم گل داوودی در جشنواره گل های داوودی محلات در معرض دید علاقه مندان قرار می گرفت اما امسال ارقام داخلی و خارجی به 930 رقم افزایش یافته است.
معاون پژوهش و فناوری پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی هدف از برپایی نمایشگاه تخصصی گل های داوودی در 6 استان در سطح کشور را گسترش آثار مثبت در تجاری سازی ارقام جدید، تولید انبوه و صادرات عنوان کرد.
خلج عنوان کرد: ایران از نظر منابع ژنتیکی در زمره 6 کشور اول دنیا است و به لحاظ منابع ژنتیکی گل و گیاه نیز در زمره کشورهای برتر است ولی کار به‌نژادی و معرفی ارقام جدید در زمینه گل‌های زینتی انجام نشده است.
وی افزود: برگزاری این جشنواره ها و نمایشگاه های تخصصی راهبردی موثر برای معرفی و تجاری سازی ارقام جدید داوودی برای توسعه صادرات گل کشوراست.
معاون پژوهش و فناوری پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی اضافه کرد: 50 رقم گل داوودی اصلاح شده تاکنون ثبت ملی شده است و 300 رقم گل داوودی نیز کارهای فنی ثبت ملی را سپری کرده است.
ایستگاه تحقیقات گل و گیاهان زینتی محلات در سال 75 راه اندازی شد و در سال 92 به پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی ارتقا یافت در این پژوهشکده گروه های تحقیقاتی در زمینه ژنتیک و به نژادی، فناوری و مدیریت تولید و فیزیولوژی و فناوری پس از برداشت گل طرح های پژوهشی را اجرا می کنند.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.