«مهدی کمانی » روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 270 ماموریت در نیمه نخست امسال در آتش نشانی خمین ثبت شده که 211 مورد آن مربوط به مهار آتش است.
وی اظهارداشت : بقیه ماموریت ها در کمک رسانی به سایر حادثه دیدگان به ویژه حوادث رانندگی، 9 درصد مهار حیوانات موذی و نجات افراد از آسانسور بوده است.
مسئول ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خمین ادامه داد: بر اساس استاندارد شهرستان خمین باید دارای 2 ایستگاه آتش نشانی و 28 نیروی فعال باشد که اکنون یک ایستگاه و 9 نیرو در آن فعالیت دارد.
کمانی افزود: پیگیری برای ساخت دومین ایستگاه آتش نشانی خمین با هدف رفع کمبودها در دست انجام است و تا پایان امسال عملیات اجرایی آن کلید می خورد.
وی ادامه داد: دوره آموزش تخصصی برای تربیت 70 نیروی آتش نشان در تابستان امسال در این شهرستان برگزار شد.
مسئول ایستگاه آتش نشانی خمین گفت: مهمترین نیاز ایستگاه آتش نشانی خمین خودروی پیشرفته آتش نشانی و تجهیزات و امکانات برای ساختمان های بیش از سه طبقه است.
کمانی ادامه داد: با وجود مجتمع های مسکونی بیش از پنج طبقه در سطح شهر و انبوه سازی در سایت مسکن مهر، در صورت بروز آتش سوزی امکانات و تجهیزات اطفای حریق برای واحدهای مسکونی بیشتر از 10 متر ارتفاع در شهر خمین وجود ندارد.
مسئول ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی خمین بیان کرد: یک دستگاه نردبان هیدرولیک برای مهار کردن آتش سوزی خمین نیاز است که برای تامین آن به مشارکت خیران نیاز است.
شهرستان خمین واقع در جنوب استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت است.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.