به گزارش ایرنا، مدیر حج و زیارت استان مرکزی در آیین آغاز صدور ویزای زائران اربعین حسینی در اراک، افزود: فعالیت این کنسولگری موقت از امروز تا اربعین حسینی ادامه دارد.
«وحید اسکندری» ادامه داد: 40 دفتر زیارتی ثابت و 10 دفتر زیارتی موقت در نقاط مختلف استان مرکزی آماده دریافت گذرنامه زائران برای صدور روادید است.
وی بیان کرد: هزینه صدور روادید بر اساس مصوبه ستاد اربعین کشور 41 دلار معادل سه میلیون 850 هزا ریال در نظر گرفته شده است.
مدیرحج و زیارت استان مرکزی ادامه داد: برای صدور روادید تنها گذرنامه متقاضیان لازم است و نیاز به هیچ مدرک شناسایی دیگری نیست.
اسکندری اظهار داشت: با استقرار کنسولگری موقت عراق در اراک علاوه بر زائران حسینی استان مرکزی استان های همجوار از قبیل لرستان نیز می توانند برای صدور روادید به دفتر کنسولگری عراق در اراک مراجعه کنند.
وی ادامه داد: سال گذشته روادید زائران حسینی در آیین پیاده روی کربلا از کنسولگری قم صادر می شد که علاوه بر رفت و آمدهای زائران و مسئولان حج و زیارت استان به این شهر هزینه های زیادی را نیز به افراد تحمیل می کرد اما امسال با استقرار کنسولگری عراق در اراک این مشکل برطرف شده است.
مدیرحج و زیارت استان مرکزی اضافه کرد: پیش بینی می شود امسال حدود 60 هزار نفر در آیین معنوی پیاده روی اربعین حسینی شرکت کنند.
سال گذشته بیش از 57 هزار زائر از استان مرکزی در آیین پیاده روی اربعین حسینی شرکت کردند.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.