به گزارش ایرنا، «علی ابراهیمی» روز شنبه در آیین گشایش همزمان 60 کانون سلامت محله در مهاجران با حضور معاون اجتماعی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، افزود: فرهنگ سازی در راستای افزایش سطح سلامت و تاکید برای اصلاح روش زندگی باید از اهداف مهم حوزه درمان و سازمان های مردم نهاد استان باشد.
وی ادامه داد: سازمان های مردم نهاد باید به منظور افزایش سلامت جامعه افق های آرمانی و قابل دسترس تبیین کنند و در این حوزه پشتیبان و حامی دولت ها باشند.
رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی بیان کرد: سلامت اجتماعی از مباحث مهم و ضروری جوامع بشری است که با گسترش تمدن و افزایش جمعیت با رویکرد شهر نشینی عمیق تر شده است.
وی ادامه داد: در اکثر کشورهای دنیا روند شهر نشینی جدید اتفاق افتاده و سلامت و رفاه اجتماعی را تحت تاثیر جدی قرار داده است.
ابراهیمی گفت: در شرایطی که بخش های مختلف در تهران بیمارستان های مجهز می سازند و بهترین کادر پزشکی را نیز به خدمت می گیرند، شهرستان شازند از برخورداری یک بیمارستان با کمترین امکانات محروم است که باید مورد توجه مسئولان و مقام عالی وزارت بهداشت و درمان قرار گیرد.
وی اظهار داشت: متمرکز شدن امکانات در یک محل موجب شده تا مردم احساس نیاز کنند و در مناطق برخوردار به دنبال تامین نیازهای درمانی و بهداشتی باشند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: عوامل مشکلات اجتماعی به حوزه سلامت مربوط است و امروز از طلاق تا سوانح جاده به نوعی با حوزه بهداشت و درمان مرتبط است.
دکتر «حسن طاهر احمدی» افزود: استفاده از نوشیدنی های غیرمجاز در این روزها بیشتر شده و شب گذشته 120 نفر در یکی از استان ها درگیر مصرف شدند و 10 نفر فوت و تعدادی نابینا شدند.
وی اظهارداشت: رعایت نکردن تغذیه سالم، نداشتن تحرک لازم باعث شده تا شیوع بار بیماری های غیر واگیر 23 درصد افزایش پیدا کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بار حوزه سلامت به قدری زیاد است که هر چه این حوزه تقویت می شود اما نمی تواند جوابگو باشد‌ و با این شرایط، اجتماعی شدن سلامت می تواند بخشی از مشکلات حوزه بهداشت و درمان را رفع کند.
وی گفت: 20 درصد بار سلامت را وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی می تواند مدیریت کند و بقیه آن باید توسط سایر بخش ها انجام گیرد و اکنون چهار هزار و 400 نفر در تشکیل مجمع سلامت شرکت کرده‌اند.
طاهر احمدی اظهارداشت: 60 کانون سلامت محله در استان مرکزی راه اندازی شده و پیش بینی می شود تا پایان سال 40 کانون جدید نیز اضافه شود.
فرماندار شازند نیز در سخنانی گفت: این شهرستان در حوزه بهداشت وضعیت مناسبی دارد اما در حوزه درمان به علت کمبود پزشک عمومی و متخصص با تنگناهایی مواجه است.
«مصطفی عرب» افزود: با ساخت بیمارستان 160 تختخوابی که با مشارکت پتروشیمی شازند در حال انجام است، این نقیصه نیز برطرف می شود.
وی اظهارداشت: مشارکت اجتماعی در همه زمینه ها اجتناب ناپذیر است و دولت به تنهایی نمی تواند بازیگر اصلی حوزه توسعه باشد.
فرماندار شازند تصریح کرد: فرآِیند توسعه بدون بهره گیری از همه ظرفیت ها به ویژه توانمندی های بخش خصوصی محقق نمی شود.
عرب افزود: دولت باید نقش سیاستگذاری و راهبری را فراهم کند و بخش خصوصی مسئولیت اجتماعی را به سرانجام برساند.
وی اظهارداشت: در شازند 9 کانون محله وجود دارد که کانون سلامت در این محله ها فعال شده ‌است.
در این آیین 60 کانون سلامت محله به صورت همزمان در سایر نقاط استان مرکزی از جمله شهر جدید مهاجران به بهره برداری رسید.
6991/3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.