«محمد کاظم آب پیکر» روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: سهمیه امسال این شهرستان برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی 186 واحد است که تاکنون 33 متقاضی برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده است.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خمین ادامه داد: تنها چهار نفر از این متقاضیان تاکنون موفق به دریافت تسهیلات شده اند.
آب پیکر افزود: برای مقاوم سازی هر واحد مسکونی روستایی تسهیلات 250 میلیون ریال پرداخت می شود و برای این چهار واحد یک میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
وی مشکلات ضمانت بانکی را مهمترین مانع در مسیر جذب تسهیلات مقاوم سازی دانست و افزود: سخت گیری بانک ها در ضمانت نامه بانکی 2 کارمند موجب شده که روستائیان در یافتن ضامن واجد شرایط با مشکل مواجه شوند.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خمین گفت: سازه های نامستحکم و فرسوده روستایی در خمین معضلی جدی است که ساماندهی آن نیاز به همکاری بانک ها ، بخشداران و اعضای شورای اسلامی روستاها دارد.
وی افزود: پدیده خشکسالی، کاهش درآمد روستائیان، گرانی مصالح ساختمانی، نداشتن ضمانت بانکی و تسهیلات محدود باعث شده روستائیان توان بازسازی خانه های فرسوده و غیر مقاوم را نداشته باشند و استقبال آنان از این امر مهم و زیربنایی کمرنگ باشد.
طرح بهسازی مسکن روستایی از سال 84 در این شهرستان کلید خورده و تاکنون بیش از سه هزار مسکن روستایی در 55 روستای خمین در برابر حوادث غیر مترقبه به ویژه زلزله مقاوم سازی شده است.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت است که 40 هزار نفر آن در 11 هزار و 250 مسکن روستایی سکونت دارند.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.