به گزارش ایرنا، سرتیپ دوم پاسدار«محسن کریمی» روز سه شنبه در یادواره شهدای طلاب و روحانیون استان مرکزی در محل حوزه علمیه حاج«محمد ابراهیم» اراک، افزود: دوقطبی سازی و ایجاد تفرقه و نفاق مهمترین راهبرد دشمن برای تضعیف وحدت و یکپارچگی ملی است که مردم و مسئولان باید در قبال آن آگاه و بصیر باشند.
وی ادامه داد: احیای روحیه شهادت طلبی، ایثارگری، فداکاری و کار برای خدا از مهمترین راهبردهای مردم و مسئولان برای خنثی سازی توطئه های دشمنان است که باید در جامعه جاری شود.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی اظهار داشت: توسعه فضای مجازی، شبکه های اجتماعی و همچنین افزایش انجمن های مردم نهاد با موضوعات مختلف ضد فرهنگی از دیگر توطئه های دشمنان در تبلیغ فرهنگ غرب و تخریب ارزش های والای اسلامی و انقلابی در جامعه ایران اسلامی است که باید مورد توجه مسئولان مربوطه قرار گیرد.
وی، نفوذ را یکی دیگر از راهبردهای دشمنان ایران و اسلام در راستای تخریب ارزش های انقلابی دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب چندین بار در این خصوص به مردم و مسئولان تذکر داده اند و این راهبرد دشمن در سایه هوشیاری آحاد ملت خنثی می شود.
سردار کریمی اضافه کرد: دشمنان نظام اسلامی در 40 سال گذشته 6 مرحله ملت ایران را تحریم کرده اند که همواره با هدایت های حکیمانه مقام معظم رهبری، ملت ایران این مراحل حساس را پشت سرگذاشته اند.
وی گفت: استکبار جهانی نقاط آسیب پذیر کشور را مشخص کرده و تحریم های خود را نیز در این نقاط تحمیل کرده تا نارضایتی عمومی و اعتراضات مردم را به دنبال داشته باشد اما، ملت ایران همچنان نسبت به توطئه های دشمنان هوشیار هستند و با توکل بر خدا این توطئه های استکبار را نیز خنثی می کند.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: مردم و مسئولان تجربه های ارزشمندی در طول 40 سال گذشته و به خصوص در جنگ تحمیلی به دست آورده اند که در صورت عمل به آن ها می تواند تحریم های دشمنان را به فرصت تبدیل کند.
وی، دفاع مقدس را برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: بیان واقعیت ها، رشادت ها و ایثارگری های ملت ایران در دوران جنگ تحمیلی می تواند ضمن تقویت وحدت و یکپارچگی ملی روحیه کار و تلاش در راه آبادانی میهن اسلامی را نیز تقویت کند.
سردار کریمی ادامه داد: برخی از افراد برای شهرت و دستیابی به منافع شخصی از دفاع مقدس هزینه می کنند و دستاوردهای این دوران مقدس را وارونه به مردم معرفی می کنند که می طلبد مردم با مطالعه، جریانات و دستاوردهای جنگ تحمیلی را به خوبی درک کنند.
وی گفت: در دوران دفاع مقدس 2 بلوک شرق و غرب که در همه بخش ها با یکدیگر اختلاف نظر داشتند در حمایت رژیم بعثی علیه جمهوری اسلامی ایران هم قسم شدند و بیش از 36 کشور صدام را در این جریان پشتیبانی کردند.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی بیان کرد: با تمام حمایت های شرق و غرب از رژیم بعثی اما، ملت ایران با بهره گیری از موازین دینی و هدایت های حکیمانه امام راحل مقابل همه ابرقدرت ها ایستادگی کرد و پس از هشت سال دفاع جانانه اجازه دست درازی حتی به یک وجب از خاک میهن را به دشمن نداد.
وی، مبانی دینی و بهره مندی رزمندگان اسلام از تقوای الهی را مهمترین دلیل پیروزی بر دشمن عنوان کرد و گفت: احیای این آموزه های ارزشمند در شرایط کنونی می تواند کشور را مقابل توطئه های دشمنان بیمه کند.
استان مرکزی 6 هزار و 200 شهید والامقام را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.