به گزارش ایرنا،‌ امام جمعه ساوه در آیین گفت: دانش آموزان و دانشجویان آینده سازان مملکت هستند و باید برای تربیت هرچه بهتر آنان از نظر اخلاقی و علمی همه توان خود را به کار گیریم.
حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی گفت: دانشگاه ها و مدارس می توانند مراکز اقتدار کشور باشند به شرطی که علم آموزی توام با تعهد و اخلاق باشد.
وی گفت: همان گونه که حضرت زینب کبری (س) و امام سجاد (ع) بعد از حادثه عاشورا مظلومیت و حقانیت قیام سالار شهیدان را برای همگان بازگو کردند و توانستند بلندگوی تبلیغی برای امام حسین (ع) و یاران شهید او باشند،‌ امروز نیز دانش آموزان و دانشگاهیان می توانند در حوزه جهاد تبلیغی در دفاع از ارزش های اسلامی حضوری فعال داشته باشند.
حجت الاسلام حسینی گفت: دانش آموزان باید خود را آماده دفاع از هویت،‌ شرافت و کیان میهن اسلامی کنند و در این بین نقش بانوان بسیار حائز اهمیت است.
وی با یادآوری و تسلیت حادثه تروریسیتی اهواز،‌ گفت: این رخداد نشان داد که باید همواره در دفاع از عزت و شرافت ملی در خط مقدم باشیم.
فرماندار ساوه نیز با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به دانش آموزان ساوجی،‌ گفت: امروز 14 میلیون دانش آموز در سراسر کشور فصل جدیدی از زندگی علمی و دوران فراگیری خود را آغاز می کنند و همه امیدهای نظام و کشور به این آینده سازان است.
محمد بهاروند گفت: شهرستان ساوه از دیرباز در حوزه های علمی و دانش اندوزی زبانزد بوده و کسب رتبه های بالا در کنکور سراسری توسط دانش آموزان این دیار نیز اثبات گر این مدعاست.
وی همچنین از تلاش های مدیران،‌ معلمان و مربیان شاغل در مدارس شهرستان ساوه که همه توان خود را برای تعلیم و تربیت دانش آموزان به کار می گیرند،‌ قدردانی کرد.
فرماندار ساوه همچنین وجود خیران مدرسه ساز در این شهرستان را‌ نعمت و موهبتی برای ساوه دانست و گفت: به اهتمام خیران بسیاری از کاستی های حوزه آموزش و پرورش به خصوص در زمینه نیاز به فضاهای آموزشی برطرف شده است و این شهرستان رتبه نخست استان مرکزی را دارد.
بهاروند همچنین با تسلیت به خانواده شهدای حادثه تروریستی اهواز،‌ گفت: ملت ایران برای پیروزی انقلاب و تداوم راه اسلام هزاران شهید تقدیم کرده است و شهدای دیروز نیز در همین راه جان خود را نثار کردند.
وی افزود: همانند چهار دهه گذشته،‌ تروریسم کور نخواهد توانست ملت ایران را از تداوم راهی که انتخاب کرده است،‌ باز دارد.
54 هزار دانش آموز ساوجی در 310 مدرسه از امروز (اول مهر) فصل جدید تحصیلی خود را جشن گرفتند.
2 هزار و 225 معلم و کادر آموزشی نیز در شهرستان ساوه در امر تعلیم و تربیت دانش آموزان فعالیت خواهند داشت.
9921/6539/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.