به گزارش ایرنا، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» روز یکشنبه در آیین زنگ مهر و مقاومت در هنرستان شهدای آلومینیوم اراک، افزود: ترویج آموزه های معنوی و اخلاقی در مدارس به عنوان یک رویکرد هدفمند و کاربردی نیازمند توسعه است.
وی ادامه داد: غفلت از آموزه های معنوی و اخلاقی در نظام آموزشی، جامعه را مقابل توطئه ها و هجمه های فرهنگی دشمنان آسیب پذیر می کند و باید نسل آینده کشور از بصیرت، توانمندی فکری و مهارتی بالایی برخوردار باشد.
امام جمعه اراک اظهار داشت: معنویت و اخلاق اسلامی با تفکر حکومتداری دینی ایران آمیختگی دارد و انتظار می رود وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش در بسط مفاهیم اخلاقی و معنوی مراکز علمی و آموزشی کشور بیش از پیش تلاش کنند.
وی بیان کرد: تقوا و اخلاق رکن مهمی از گفتمان توسعه است که یادگیری و نهادینه شدن آن در برنامه های نظام آموزشی کشور و نهاد خانواده به کیفیت تعلیم و تربیت انقلابی و اسلامی بستگی دارد.
آیت الله دری نجف آبادی تاکید کرد: ایران اسلامی به نسلی مسئولیت پذیر و کارآفرین نیاز داردو مسئولان آموزش و پرورش باید ضمن ارائه مطالب آموزش نظری مفید، نسبت به ارائه برنامه های آموزش عملی و مهارتی برنامه هدفمند و اثربخش داشته باشند.
وی گفت: معلم های خوش فکر و توانمند پرورش دهنده نسل فردای ایران اسلامی هستند و باید اهدافی را که برای تعالی نظام و اقتدار کشور در آموزش و پرورش ترسیم شده با دقت عملیاتی کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در خصوص حادثه تروریستی روز گذشته اهواز نیز گفت: ملت فهیم ایران اسلامی ضمن محکوم کردن این حادثه دردناک از دستگاه های مسئول انتظار رسیدگی و شناسایی عاملان این جنایت را دارد.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی نیز در این آیین گفت: دفاع مقدس به عنوان سند افتخار ملت ایران ثبت شده و تضعیف مقاومت ملت ایران در جریان جنگ تحمیلی از مهمترین برنامه های دشمنان است.
سرتیپ دوم پاسدار«محسن کریمی» اظهار داشت: ملت انقلابی ایران اسلامی در جریان جنگ تحمیلی بیش از 230 هزار شهید و 500 هزار جانباز سرافراز را تقدیم آرمان های انقلاب اسلامی کرد و امروز نیز با تمام قوا از درخت تنومند انقلاب اسلامی صیانت می کند.
وی ادامه داد: جوانان سلحشور ایران اسلامی در دفاع مقدس با حضور پرشور خود در جبهه های نبرد حق علیه باطل مقابل رژیم بعثی که از حمایت 36 کشور جهان برخوردار بود ایستادگی کردند و پس از هشت سال دشمن را از خاک وطن بیرون کردند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این آیین گفت: جنایت روز گذشته اهواز سندی از توطئه دشمنان علیه ملت ایران است.
«فتح الله حقیقی» افزود: بدخواهان نظام اسلامی و در راس آن ها آمریکای جنایتکار در طول 40 سال گذشته از هر ابزاری برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده کرده و مردم باید نسبت به دسیسه های شیطان بزرگ هوشیار باشند و فریب تبلیغات رسانه های غربی و فضای مجازی را نخورند.
بیش از 240 هزار دانش آموز در 2 هزار مدرسه در نقاط مختلف استان مرکزی تحصیل می کنند.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.